You stink!!!

Sitter på bussen hem till Göteborg för andra gången på en vecka. Det har blivit en del bussresor i det sista kan man lugnt säga. Men jag har insett fördelarna med att åka buss i stället för tåg, speciellt när man åker med "bussen för dig". Man sitter i fåtöljer med uppkoppling hela vägen. Och så finns det ett stort armstöd som skärmar av en från sin närmsta granne så att även om denna har en lite fylligare kroppshydda (och kanske egentligen behöver ett extra säte) så kan den inte komma in på ditt. Eller om de skulle lukta illa, jag måste tyvärr säga att det är en hel del människor där ute som luktar illa, så har man detta armstödet som skärmar av "my space" från "there space" som Patric Swayze skulle uttrycka det i Dirty Dancing. Är det inte fantastiskt? Att man kan få slippa ofrivillig kroppskontakt med människor hela vägen? 

Annat är det med det andra bussbolaget som man får ta om detta är fullt, där gnuggas det kroppar för glatta livet och där kan du inte komma ifrån om du har en stinkande granne utan det känns snarare som den personen sitter i knät på dig. Där finns det bara två val egentligen, du får hålla andan eller andas i en handske de 4 timmarna som det tar innan man kommer fram. Det är konstigt att det inte säljs mer antibakteriellt medel på apoteket.

Tyvärr så gjorde jag misstaget att låna med mig en film av killen. Reign over me med Adam Sandler. Jag började se filmen lite förra veckan men somnade så jag tog med den nu. Jag har sett en del filmer med Adam Sandler och de har vart lite rolig, stundvis. Men denna var inte rolig alls, det slutade snarare med att jag satt och snyftade så tyst jag bara kunde på bussen, tre gånger!! Filmen var jätte fin och eftersom jag är stundvis lite känslig så.. ja.. ni förstår, det gick bara inte att hindra det. Undra hur det såg ut för dem runt omkring, en vuxen kvinna (jo.. jag tror faktiskt att jag är det nu när jag bara är månader från 30, ooh lord!) sitter och snyftar, mitt på ljusa dagen. Killarna måste ju tro att jag fått mens eller något sådannt, typ PMS..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0