prenup

Jag skall bli sambo. 

Mäklaren var här i dag för att värdera lägenheten (efter att jag hade städat varje kväll fram till midnatt till grannarnas stoooora lycka). Så jag skall med andra ord sälja mitt hem, och nästan alla mina möbler för att flytta in till killen som redan har en uppsättning med möbler vilket han (och lite jag) tycker räcker. 

Men så funderade jag lite grann häromdagen och kom fram till att lite kunde jag ju ta med mig, så jag ringer killen..

Jag - du jag tänkte lite och kom på att mitt skrivbord kan jag ju ta med, och bokhyllan, och ja just det ja köksmöblerna, dina är ju inte så snygga.
Kilen- jooooo, det kan du ju, men......
Jag - du, om det är så att du tycker att detta är en dålig idé att vi skall bli sambos så är nu en jätte bra tidpunkt att säga det, innan jag säljer allt.
Killen - nej det är inte det, jag vill absolut att du skall flytta in.
Jag - men vad är det då?
Killen - Det är bara det att tanken på att dina möbler skall komma att ta över i mitt hem känns lite konstigt.
Jag- Hmmm, med den inställningen så kommer detta gå helt lysande.

Nytt telefonsamtal i dag från killen när jag står på Willys
Killen- Jo just det ja, jag kom på en grej. Du kan skriva på lite grejer va, innan du flyttar in menar jag
Jag - vaddå?
Killen - Ja men du vet, sådant där samboavtal du vet, så att du inte får min lägenhet om det tar slut. Jag är inte dum sörru, jag kan sambolagen.

Fan, där rök den chansen till den lägenheten.. Vad kommer nu nästa grej att vara? 

Framtidscenariet
Iklädd vit klänning inför prellen sliter killen upp ett papper
Killen - Jo jag tänkte att du skulle kanske kunna sätta en liten kråka bara på den streckade linjen innan vi börjar lova en massa konstiga 
- NOOOOOO!!


Kommentarer
Postat av: spiderchick

fanx för din goa comment =)

2009-04-04 @ 15:27:12
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0