ännu en borde kontra gjorde dag, börjar bli ett par av dem nu...

Jag hade planerat bästa kvällen, först skulle jag komma hem och börja plocka lite. Efter ca en timme så skulle jag ner i tvättstugan så jag kunde få lite rena (och fina) underkläder (och vanliga fina kläder) med mig hem till helgen då ytterligare en av mina vänner passerar det magiska trettiostrecket och skall fira detta. 

Killen har rymt till Barcelona i tre veckor utan mig för att jobba (hoppas det regnar hela tiden och är kallt) så detta med fina underkläder kanske inte är så viktigt, men det känns bra att veta att man har fina underkläder. I alla fall så var planen att jag skulle gå och springa lite (med pensionärerna) i "motionsrummet" mens maskinen var på. Jag skulle avsluta träningen lagom tills att tvätten var klar (jag hade "råkat" ta alla fyra maskinerna så det skulle räcka med en runda. Då skulle jag slänga in allt i torktumlaren och sedan gå upp till lägenheten och fortsätta min storstädning i två timmar innan jag snabbade mig ner för att hämta tvätten innan jag landade i soffan framför Greys.

Så vad hände?
* Plocka lite. check.
* Slänga in fyra maskiner. check.
* springa lite. check.
* in med kläderna i torktumlaren. check.

Sedan sket det sig när jag fick hällt upp ett glas vin och fastnade framför Anna Skipper. Så nu är lägenheten smutsig (fortfarande) och tvätten kvar i torktumlaren tills i morgon bitti. Jag är sjuuuuuukt mörkrädd och kommer knappast gå ut i kväll för att hämta den, jag bor ju trots alt i gettot, då skall man inte vara ute efter mörkrets inbrott, det vet ju alla.... (hoppas ingen har tvättid och är i tid klockan sex i morgon bitti). Så jag återgår till mitt vin med gott samvete. Man kan ju inte riskera livet för lite tvätt heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0