Och så överlevde man den helgen

Jag överlevde helgen, och inte bara det, jag hade ganska kul på köpet. Fredagen fyllde killen år. Jag hade bokat in ett par timmar på C´s salong där han fick en ansiktsbehandling och jag massage, meningen var att vi skulle ha dubbla behandlingar men eftersom killen valde just denna veckan att gadda sig på så gick massagen bort för hans del.. Efter behandlingarna slappade vi i relaxavdelningen, iklädda badrockar och tofflor satt vi där inne och sippade champagne. På kvällen blev det middag och mer champagne och sedan en fylla med hans närmsta kompisar som ordnat långbord.

Vaknade på lördagen och mådde rent ut sagt skit, tog en promenad ner på stan, tog ca 20 minuter, åt brunch på någon restaurang vid korsvägen innan vi tog bussen (??) hem, det var ju en pärs att gå så långt bakis.. Sedan var det dags för helgens stora händelse. Killens mormor Doris fyllde 90 och jag fick äran att följa med och träffa hela hans familj, med systrar och allt... (jag hade ju inte direkt settt fram emot detta utan hade i stället filat på en del "hur-skall-jag-komma-bort-från-detta-planer"). Men jag måste säga att det gick väldigt smärtfritt. Han hade en klockren familj som gärna slängde ur sig lite råa kommentarer till varandra. Efteråt var det inplanerat en stadig fylla som belöning för kvällen. Jag kan dock erkänna att man var lite rund under fötterna när man åkte från middagen redan, jag och killen hade fått det hedersfyllda jobbet att ta hand om avecen. Så vi hälde sprit för kung och fosterland. Men tom tant Doris fick i sig sin "lilla" (ca 8cl) virrepinne efter tårtan.. (vi andra fick två för att jämna ut oddsen lite..) Så nu har jag klarat av både killens födelsedag och släkt medans han har allt det roliga kvar, jag fyller om en månad och jag har tre bröder som jag vet är väldigt sugna på att få grilla honom ett par timmar..

Söndagen, låg i sängen till 4 och sedan var vi ute hos föräldrarna och hämtade upp det lilla monstret som nu ligger i sängen med mig. Tänkte vara lite smart i morse när jag insåg att det kunde nog bli regn i dag, så jag tog mig ur sängen vid nio för att hinna ta en promenad innan ovädret. Iklädd mina nya lårhöga lackstövlar, ett par jeans, en hoody och killens tunna kraft jacka kom jag ner på slingan i skogen. Jag tror att vi hann 10m innan himlen öppnade sig och det började ösregna. När vi kommit halvvägs och var helt genomsura började det hagla. Det var hagel stora som ärtor som vräkte ner. 5 Min efter att vi kommit innanför dörren sken solen igen från en blå himmel....

I kväll har jag och S en date med pang-pang-killen på skjutbanan. Har ju lekt pang-pang med bröderna som barn men detta blir ju att ta det till en helt ny nivå. Kan bara tänka mig hur et kommer att kännas att få stå med pistolen i handen och trycka på avtryckaren, aaaahh det skall bli så kul!!! Synd bara att inte Mr amazing kunde följa med, Men vi kan ju ta lite bilder så han får se exakt hur kul det var....


Kommentarer
Postat av: Adde

Du e dum.... ;)

2008-09-29 @ 13:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0