min PJ-dag

Ibland funderar jag på hur lat man kan vara på en söndag utan att skämmas, idag kan tänkas vara en sådann dag då man borde överväga om man kanske nått den gränsen.

Vaknade klockan halv åtta i morse, tittade på klockan, kom på att det var söndag och somnade om. Vaknade sedan vid tio. Gick upp och hämtade frukost och min fantastiska bok av Anthony Giddens (han var en trött gammal stofil som troligtvis rökt lite brajja innan han skrev vad som skulle kunna klassas som en av de tråkigaste böckerna som någonsinn publicerats) och började läsa. Somnade efter en haltimmes läsande och vaknade vid tolv, gick då upp och hämtade datorn och kröp tillbaka i sängen. Kollade på en tråkig seg film i två timmar innan jag försökte mig på boken igen. Somnade med boken på magen och vaknade vid fem, lagade middag och nu ligger jag här i sängen igen och försöker läsa. Efter vad ni kan se så går det inte så bra eftersom jag just nu ligger och bloggar. Och allt detta har gjorts iklädd min pyjamas, nu är klockan halv sju så nu är det absolut ingen vits i att byta om, jag skall ju sova snart ändå..  Jag vet det är hemskt, men detta var min första slappardag på jätte länge.

Nej nu skall jag återgå till min bok, den skulle vara utläst i dag, eftersom det har tagit mig en heldag att läsa 70 sidor så borde jag nog sätta igång (boken är på 170) om jag skall bli klar. Eller så går jag ut och lägger mig på soffan och kollar på tv för att få lite miljöombyte och struntar i boken, har inte helt bestämt mig..

Kommentarer
Postat av: sara

Åh, så härligt. Ungefär sådan var hela min helg, tills din man drog ut oss på restaurang. EN öl blev fyra innan jag tog förnuftet tillfånga och åkte hem... Fredag blir MÅNGA fler ;)

2008-09-22 @ 11:26:35
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Äntligen har man hittat till din blogg, he he...

Men bara en fråga Maria, bara en...PYJAMAS???

Sover du verkligen i pyjamas...?

2008-09-22 @ 11:42:07
Postat av: Mia

Nope, den glider jag runt i på dagarna, vet du hur det är att bo på andra våningen och ha fönster i alla tre rummen som vetter mot samma 4 grannar, en som jag tror är snuskgubbe och sedan en hör pensionärer, vill ju inte att de skall trilla av pinn i förtid.. Det är lite som att bo i ett akvarium. Är det så att man vill få in lite solljus så får man snällt glida runt med kläder..

2008-09-22 @ 17:33:52
Postat av: Adde

Vet hur det känns... dom putsar fasaderna på lägenheterna i Gårda nu. Så jag har arbetare som går runt utanför fönstret och grejar. Dom har gjort en namninsamling och nu får jag inte gå runt naken längre. It sucks!



/A

2008-09-23 @ 08:39:30
Postat av: Mia

Adde, om du ber snällt så tror jag att jag har ett gäng glada vänninor som hade kunnat offra sig och bytt lägenhet med dig ett tag, tills renoveringen är över i alla fall så att byggnads arbetarna blev glada igen och du slipper få fler klagomål. För det hade ju vart otroligt synd om du blev vräkt och din lägenhet blev ledig så någon stackars student kunde flytta in menar jag, jag tänker på någon speciell...

2008-09-23 @ 18:14:35
Postat av: Cecilia

Adde för helvete! Du vet vem som har första tjing på din lägenhet... Jag har ju tom plitat ner ett seriöst brev till hyresvärdarna på nätet om hur vi ska bli sambos.. Och onekligen låter det som ett bra tillfälle att pröva på det nu tycker jag ;p

2008-09-23 @ 23:43:43
Postat av: Adde

Ok, vi gör såhär..

Alla som vill bo hos mig kommer på audition snarast, så bestämmer jag efter det vem som får bo hos mig under de kommande 3veckorna!

2008-09-24 @ 09:14:37
Postat av: Mia

Men Adde, du har ju lovat mig ju en krokodiltår trillar ner för kinden

2008-09-24 @ 10:31:57
Postat av: Sara

Mia.. du vet att krokodiltårar är falska tårar va?

JAG skulle aldrig gråta falska tårar över dig Adde. Bara riktiga Saratårar här minsann ;)



Mia.. Du har i uppdrag att se till att Stern är med på fredag så vi kan bestämma ett datum för våra roliga framtida övningar med riktiga vapen!



Oh joy



2008-09-24 @ 16:29:09
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mia

Klart att vi fixar det, jag är kvar till onsdag så vi kanske kan fjäska til oss lite pang pang innan dess om vi har tur. Har du fått någon bild på Adde btw som vi kan ta med oss till skjutbanan? (och krokodiltårar behöver inte vara falska, så länge ingen vet att de är krokodiltårar så kanske folk tror att de är riktiga och det är det viktiga, skall sluta vara så ärlig i fortsättningen).

2008-09-24 @ 22:43:18
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är så JÄVLA redo att skjuta skiten ur en jävla måltavel-helvetes-fanskap med riktiga vapen som får mig att flyga en halvmeter bakåt efter varje skott.



I'm a fuckin' menace to society right now!

2008-09-25 @ 09:08:55
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Adde

Sara är min kompis på riktigt. Maria, du är inte min kompis om jag inte får hänga med o skjuta!



Make it happen!

2008-09-25 @ 14:12:36
Postat av: Cecilia

Men flickor...? Var ifrån denna aggressivitet??? Skjut hit och skjut dit... Tror ni behöver kärlek i massor istället... Jag kan ta hand om er...

(Men Adde... Dig tänker jag inte hjälpa. Tycker nog att du är skyldig mig ett och annat skjut däremot:)

2008-09-25 @ 14:29:54
Postat av: Adde

Cecilia, ok. Jag kan tänka mig att ligga med dig OM du fixar så jag kan få skjuta pistol? =)

2008-09-25 @ 15:10:54
Postat av: sara

Vägen till Addes pistolskjutande går genom Mia och Mig! Hur löser du det, fröken Cecilia Lindh? ;)

2008-09-26 @ 08:37:21
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mia

Cissi om jag får Addes lägenhet så kan jag ta med honom och skjuta. Men då är frågan, vad är mest värt för dig? Lägenheten eller att få ligga med Adde? Tänk på att lägenheten varar kanske ett par år och ligget, tja, det vill jag inte forska i..



Sara, om ett par timmar smäller det!!!!



2008-09-29 @ 12:15:48
URL: http://thesweetest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0