Min nya leksak och jobbiga tågresor

Skall egentligen plöja igenom en väldigt spännande bok med det väldigt spännande namnaet "Gränslöst arbete - socialpsykologiska perspektiv på det nya arbetslivet" låter inte det bara så spännade?? mmm kan inte bärga mig tills jag får slå mig ner i soffan och läsa (ut) den...

Jag skall bara betala alla räknigar, kolla fejjan och blogga lite först.. Hade ju med mig boken hem i helgen för att få läst lite men eftersom jag hade en sådann fantastisk helg som man bara kan ha när man är kär och i ett förhållande *hoppas Mr Amazing och S tar piken* så blev det ju inte så mycket läsning och det straffar sig ju nu.

Sedan är det ju ett litet problem till, jag har precis varit på posten (jag vet att den inte finns men alla förstår att jag menar godisbutiken runt hörnet som lämnar ut paket) och hämtat min nya leksak. Om två timmar och 45 min så är den färdigladdad. Det är självklart min nya lilla svart jag pratar om, en HTC touch diamond. Det skall tydligen vara über telefonen, telefonernas telefon etc som skall innehålla allt man kan tänkas behöva, tyvärr så kommer jag troligtvis aldrig att använda mer än 30% av dessa finesser, men nu finns de ju där ifall jag skulle vilja testa dem..  utseendet skall vi inte ens tala om, den är sååååå söt. Så svart, glansig och framförallt, knapplös, my precious.... =) Så nu vet jag vad jag skall göra när jag är klar med min tråkiga bok..

Något måste jag ha att trösta mig med när jag är "gräsänka".. Klockan fyra i morse ringde larmet på luren. Jag tror att jag vaknade fjärde gången den ringde när kille kröp upp intill mig och viskade att jag borde nog gå upp nu om jag skall hinna med tåget som går klockan 05.08.. Den enda tanken som jag kunde tänka då var vad jag skulle kunna hitta på för lögn för att få ligga kvar bredvid en sexig man i den varma goa sängen, bara ett par timmar till. Jag minns att jag tänkte att jag kunde säga att jag hört på radion att tåget var inställt eller att de precis ringt från SJ och sagt att tåget var överbokat men att det gick ett nytt om ett par timmar. I mitt huvud så lät det som en otroligt bra lögn så jag tog ett djupt andetag och skulle precis berätta för killen vilken (o)tur det var att just mitt tåg var inställt när jag insåg vilken otroligt dålig lögn det var helt plötsligt. Så det varbara att kravla sig upp. Hann faktiskt i tid till tåget. Första tåget var X2000, jag älskar att åka X2000. Det är som att sitta i en stor vagga, man kan ju inte annat än att somna, problemet var bara att jag hade bara 45 min ombord på detta underbara tåg innan jag skulle byta i nästa stad. Så jag fick i stället tillbringa tiden med att tvinga mig själv att vara vaken, trots att jag bara sovit 4 timmar. TORTYR!! Nästa tågresa varade 1 timme så det var bara att hålla sig vaken. Sista tåget var X2000 igen, fast nu hade jag baljat i mig två stooora koppar kaffe och en chokladbit. Hade dock helt glömt att jag bokat tyst avdelning (de är för det mesta barnfria, se tidigare inlägg om min enorma kärlek till oupfostrade barn) så jag plockade fram luren och började ringa, fast det lilla nöjet tog snabbt slut då jag såg blickarna från de andra 30 personerna i vagnen som inte hade glömt att de bokat tyst avdelning..

Så nu är man tillbaka i staden som gud glömde, killen åker till Tyskland i dag så honom lär jag inte se förrän nästa fredag då han fyller "nästan gubbe" och innan dess så har jag en fantastisk hemtenta att skriva som skall utgå från både den fantastiska bok som jag nu skall läsa, och den andra spännade boken jag skall läsa i morgon, Moderna samhällsteorier av Giddens.... Lucky me!!

Kommentarer
Postat av: Adde

Ha! Det är därför jag inte har något förhållande... Jag sitter hemma o läser böcker och blir smart istället! I win!

2008-09-17 @ 15:03:19
Postat av: Mia

jasså? är det vad du gör när du borde vara ute och och hitta en lämplig hona? men det är tur att du inte är bitter i alla fall, det hade inte klätt dig...

2008-09-17 @ 20:40:21
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: sara

eller så kan man göra som jag och duna i en killes soffa... pojkvän? Nej...

Kommer hon hitta en pojkvän? Nej...

Får hon skylla sig själv? Ja...



Är hon nöjd med det? JA ;)

2008-09-18 @ 00:48:03
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0