kickboxning is da shit!

I går så kom jag på att jag skulle lägga mina sista surt förvärvade kronor på att göra akrylnaglar, det är ju så fint och efter att två av brudarna i gänget hade gjort sina i helgen så hade jag bestämt mig för att skaffa detsamma. Eller ja, fram tills i dag när jag råkade pratade med en classmate som förklarade att nyintaget på kickboxningen började i dag, och det kostar lika mycket för en hel termin som ett sett nya naglar...
 
Jag råkar ju vara en sådann tjej som älskar att slåss (jag vet, det är en av mina mer feminina sidor som jag verkligen är stolt över.......) och tyckeratt alla tjejer borde lära sig någon form av självförsvar. Inte bara det, känslan av att få slå, eller ännu hellre sparka till en mits allt vad man orkar är ju bara så skön.

Så det blev inga naglar, istället blev det en timmas tortyr på fightcentret, efter 10 minuter rann det svett från mina händer och efter 30 minuter så började smaken av blod komma i munnen. Jag bröt en nagel, svettades som rackarns och var helt död när jag cyklade hem, men fy f-n vad kul det var. Så nu blir det till att slåss två dagar i veckan. I gruppen fanns det tom en  tjej som har tränat jujitsu (eller hur det nu stavas) innan och som gillade att ta i lite och framförallt tålde lite, så hon skall bli min nya sparringskompis..

Jag återkommer med nya detaljer, tex när jag skadat mig lite eller råkat skada någon annan...


Kommentarer
Postat av: Adde

Fan va gott du snackar nu. Vad är det med att sparka på en säck/mits som gör det så roligt egentligen? WAR!

2008-09-03 @ 09:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0