champagne, brudarna och lite annat

Middagen i går blev ju kanoooon bra.. Min planering gick dock åt skogen. Klockan sju skulle tjejerna komma. Tjugo i sju ringer det på dörren!! Jag sliter upp dörren, stresad som en örn (jag vet det är mycket liknelser med örnar i min blogg) ikläddmysbyxor och linne (en halv minut tidigare hade jag inte ens byxor på mig) med håret på ända och mascaran nere vid näsborrarna (hade precis hackat en massa lök) och en halvt hysterisk blick.. Där utanför står S.
-Vad gör du här nu?? Du skall inte vara här nu!  Du kan inte komma tidigt till en tidsoptemist förstår du väll!! Lyckas jag haspla ur mig. Stackars S tittar på mig med skrämd blick.
-Förlåt, jag tänkte ringa och kolla att det var ok men så blev det inte så..

Lyckades skicka i väg henne till butiken för att handla lime innan jag fortsatte min panikstädning och sedan slängde jag mig i duschen. Problemet som hade uppstått var att det tog en timme och tjugo minuter att skrubba 3 kg musslor i stället för tjugo minuter som jag hade räknat med och då drack jag inte ens vin till.. Men som tur är så kan man lite på mina tjejer. I och S2 kom en timma för sent.. 5 flaskor champagne, cava och brut slank lätt ner och klockan ett smet flickorna hem och jag kröp ner i sängen. Vaknade vid halv åtta av en tass i ansktet och ljudet av monstret svans som slog mot kudden. Ibland önskar jag att han kunde sova på golvet som andra hundar så jag kunde få sova i lugn och ro, men eftersom jag är en svag människa så klarar jag inte att säga nej till de bedjande ögonen som han lägger till med varje kväll då han sitter på golvet och ber att få komma upp i sängen.. Men som straff för detta tidiga uppvakanadet så skall han få åka till salongen och få lite manikyr i dag och det, det är inte populärt. Det är ju så äckligt att klippa klor på en hund så det betalar jag hellre någon annan för at göra, bara jag slipper..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0