Vad skall jag göra?

Gjorde jag rätt val?? Om jag nu gjorde det, hur kommer det sig att jag mår sämre än jag gjorde innan? L Och V var här innan och hämtade monstret, en vecka på prov blir det först. Är det så att det går bra så skall de behålla honom i två år på ett sk fodervärdsavtal. När de två åren har gått så skall vi se vad som händer, vill de inte ha kvar honom för en eller annan grund så tar jag tillbaka honom, men är det så att alla trivs med varandra och han har det bra så får han stanna, jag kan ju inte tvinga honom att flytta till ny familj igen.

Det är helt tomt i lägenheten nu, ingen som smaskar ben och grymtar eller snarkar i soffan och ingen som ligger på mina fötter och är allmänt i vägen medans jag knappar på datorn. I två år har jag haft honom så man har ju vant sig med att ha en minigris/pittbull i huset som grymtar och förstör allt jag köper till honom. Men jag tror att han kommer att få det otroligt bra i sin nya familj, men jag då? Jag vill ju ha mitt monster här ju..

Och alla andra förbannade val som jag måste göra nu. Kan jag inte bara få vara någon annan ett tag. Jag orkar inte fatta fler beslut, inte nu, inte på länge. Kan ingen bara komma och säga till mig vad jag skall göra. Som tex, borde jag satsa på att skriva min c-uppsats själv och skall jag försöka göra det i Argentina. Måste i så fall börja planera det nu, hitta ämne, söka stipendie etc. Skall jag hoppa av skolan här och flytta till Göteborg i stället till nästa höst. Borde jag verkligen ta en magister i PA? Eller borde jag kanske försöka läsa något annat, ekonomi tex. Är skolan bättre eller sämre i Göteborg? Vad händer då med mina vänner här om jag flyttar, kommer jag då att mista dem? Om jag nu bestämmer mig för att flytta till Göteborg vad skall jag göra med min lägenhet här? borde jag försöka sälja den nu eller om ett par månader, eller borde jag i stället försöka hyra ut den i ett par år tills att bostadsmarknaden kommer på fötter igen. Vart skall jag bo när jag kommer till Göteborg. Jag vet att killen har nämnt någon gång att han har ju stor lägenhet, men skulle inte det vara att sätta alla pengarna på en häst. Tänk om det händer något. Kärlek kan man ju absolut inte styra över. Vi kommer ju ha varit tillsammans i ett år när det blir aktuellt, men det kommer ju ha varit ett år av distansförhållande. Så om jag väljer att bo själv, hur skall jag få tag i en lägenhet i stan, jag har ju vänner som har letat i flera år men först nu fått tag i ett andrahandskontrakt?  Alla dessa jobbiga frågor och beslut, Vart skall jag börja????? FAN!!!!! Jag vill inte vara mig just nu.. Kan ingen bara komma och säga vad som är rätt val?


Kommentarer
Postat av: Sara

ALLT blir bra!

Särskilt på lördag, då alla beslut sopas under mattan eller sups bort bland vänner.



ALLT blir bra!

Puss

2008-10-06 @ 21:17:37
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mia

Mm tror verkligen att en helg hemma är vad min själ behöver. Ser verkligen fram emot det =)

Kramiz

2008-10-08 @ 11:06:47
URL: http://thesweetest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0