Är det någon där uppe som inte vill att jag skall komma hem eller vad är problemet? Jag har ju varit snäll flicka i det sista..

Sitter just nu på bussen på väg hem. Bussen stannade precis i Mjölby och det, det är ingen spännande stad. Tar knappt någon tid att åka igenom. Man passera skylten "välkommen till Mjölby" tittar snabbt till höger och sedan snabbt till vänster för att hinna se allt och sedan kommer skylten "välkommen åter". Det är vad jag kallar en liten stad, och det bästa av allt, dialekten (jag är lite upphängd på dialekter som kanske märks) , de pratar tom värre än vad de gör i Linköping.. 

Ok åter på motorvägen, spöregn, kallt och höst ute. Då är det ganska skönt att sitta inne i en varm buss och knappa på datorn eller kolla på film som jag snart skall göra. Men först måste jag berätta om min fantastiska morgon. Eftersom jag är optimist (eller snål) så brukar jag köpa mina biljetter samma dag eller tidigast dagen innan, tycker inte om att planera. Denna gången valde jag att boka min biljett samma morgon som jag skulle åka Men så tänkte jag inte på att det är fredag i dag vilket innebär att ca halva Sveriges befolkning skall förflytta sig från Stkhlm till Gbg och detta görs helst med hjälp av tåget. Och det kan man ju räkna ut vad det innebär, jo att alla jag-är-en-fattig-student-så-därför-får-jag-resa-billigar-om-jag-väntar-till-sista-minuten-biljetter var slut, och alla andra biljetter för den saken skull. Det fanns en förstaklassbiljett vid helt fel tid kvar. Så det var bara att gilla läget och boka en bussbiljett i stället.

 Planen var att jag skulle gå på yoga i morse eller ta ut Ronja på en långis och sedan packa och åka vid ett. Men nej, vaknade sju, insåg att bussen gick vid nio, skulle packa och sedan gå ner till stationen =ca 40 min promenad. As if!!!! 50 min innan bussen gick drack jag kaffe och sminkade mig i underkläderna, väldigt stressad. 30 min innan bussen gick sprang jag ut genom dörren i leggings, stor tröja, stövlar och höftlång jacka och inser att det regnar men att jag inte har tid att springa upp efter ett paraply. Så det var bara att återigen bita ihop och försöka gilla läget. När jag kom bort till busshållplatsen så inser jag att promenera är bara att glömma, kollade bussen och inser att jag precis missat en och tar jag nästa så har jag 5 min på stationen innan min buss hem går. FAN!! Bussen kommer i alla fall, går på och skall stämpla kortet då det tjuter  ur maskinen och det står "LADDA", prövar nästa kort och samma sak där, då visar det sig att jag saknar 40 öre på ena kortet och 60 öre på det andra för att kunna komma ner. Chauffören försöker slå ihop korten men det funkar inte och klockan tickar. Vanligtvis brukar dessa faschistiska chaufförerna slänga av en utan att blinka om man inte har ett giltligt kort när man går på, men denna var snäll så jag fick smsa biljetten. Hann ner på stationen och sprang bort till min buss med en hel minut till godo. Jag måste säga att mitt löfte att sluta stressa går väldigt bra hittills. Men nu sitter jag här. 

När jag landar i Götet blir det lunch på stan och sedan skall jag bort till en av brudarnas salong för en väl behövd massage och champagne och sedan kommer L och får behandling innan vi alla beger oss hem till L&S där det blir sushi, vin och skvallerkväll med brudarna. 

I morgon kommer min honey hem från Dubai, äntligen!! Det var två veckor sedan jag såg honom sist. Gissar på att det blir en utgång med han och hans gutta boys på lördag, brukar sluta illa.. 

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Ja, dessa moppar.

Inte scootrar, utan moppar.



Det var tider det...

Jag hade en ferrari-röd Honda MT5, som jag trimmade skiten ur fast jag inte fick för farsan.

2008-11-14 @ 15:58:09
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Så festligt att någon trimmat den lilla Ciao:n utan din vetskap.



Kriget ligger och pyr under ytan. Jag fick ju min tandborste förstörd senast. Och, utan att ha sagt det till varandra, så verkar varannan-gång satts i spel.



Så det är väl min tur att hämnas. Vi får se när det sker och vad som görs.



=)

2008-11-16 @ 09:54:04
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0