Jag går och cyklar

Hmm.. Jag var på spinning i dag. 75 minuter. Jag "brukar" numer (jag återupptog spinning för första gången på tre år förra veckan då jag gick på två 60 min och i förrgår gick jag på 45 min) gå på 60 minuter men i dag så tänkte jag att nu skall vi prova på något nytt. Hur illa kan det vara? Det är 15 min längre än det jag gått på innan. Eller? Sagt och gjort, satt kvar i skolan i ett par timmar efter refpasset för att sedan klockan fem bege mig ned på gymmet, det ligger på campus.. När jag bytt om begav jag mig bort till spinningsalen med skorna i handen och eftersom jag var först och egentligen har slutat med spinning så valde jag en placering längst bak i salen, dels för att min kondition kan liknas med en 80 årig storrökares och dels för att fläkten pekade åt det hållet. Helt plötsligt börjar det ramla in kvinnor som ser ut som män, långa, smala seniga, bröst- och höftlösa kvinnor. Sedan börjar männen ramla in. De såg ut som maratonlöpare hela bunten. Långa, seniga och alla iklädda spinningbyxor med matchande överdelar. Det var nu jag började fundera på om detta kanske inte var en så bra idé. Alla som kom in verkade löjligt fitta i sina outfits (ja jag har ett par spinningskor, men de påminner om en kvarleva från 1800-talet och införskaffades då jag var ung och gick kanske en del på spinning). Jag insåg ganska snabbt att den platsen som jag tagit kansek var avsedd för någon annan. Alla killar som kom in gav mig en suspekt blick innan de såg sig om i rummet efter en lämplig cyckel. Jag kände i luften att något inte var bra och det var då de slog mig. Jag satt på "killarnas rad" så hade det vart på de tre andra passen jag var på. Men so what, fuck it, nu satt jag där.. Passet var ganska kul och man var bra sliten efteråt. Tror kanske att detta an bli ett stående inslag i mitt liv.

Notering till mig själv
*Inte använda string nästa gång jag skall på spinning, sista 5 min var hemska
* Inte ha på sig en t-shirt med väldigt vid hals när man skall spinna, ( det är ju inte meningen att blotta mig för instruktören på detta sättet)

Kommentarer
Postat av: Adde

Själv sätter jag mig alltid längst fram, mest för att dom andra i salen ska få njuta av min bakdel.



Puss o kram ;)

2008-11-14 @ 09:32:35
Postat av: Mia

mmm, det bor tydligen en liten blottare i oss alla..

2008-11-14 @ 10:34:55
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Petra

ASG* Good to know, good to know.

2008-11-28 @ 11:44:51
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0