november ljus och monster

Dagens terapi bestod av storstädning. Finns inget bättra sätt att rensa tankarna. Så nu har jag sannerat mitt hem, städat, rensat akvariet, tvättat fönster, tvättat gardiner och skrubbat hela köksfläkten innifrån  och ut. Jag har också tvättat nio maskiner, så nu har jag rena lakan i sängen och rena handdukar i badet och så behöver jag inte gå runt i "ful-trosorna" längre. Så skönt, också ligger det en svag lukt av ajax, sköljmedel och citrongräs i hela lägenheten. 

På kvällen var jag och två av tjejerna ute och gick november ljus som de kallas, en 5 km lång slinga genom stan som är upplyst med en massa olika kreationer, allt från en discokula i tunneln vid under spåret till en massa kristallkronor som hängde i träden nere vid ån. Det var mycket fint, och samtidigt mycket fult, konst kan verkligen variera.. 

På vägen hem så går jag och pratar med tjejerna och när jag tittar upp ser jag plötsligt en väldigt glad liten staffe som ser på mig och viftar på hela kroppen. Det var mitt lilla monster som var ute och gick med sin flickvän Vilda och en vilt främmande tjej, hundarna var verkligen ute och gick med tjejen, hon hade inte tillstymmelse till kontroll på någon av hundarna. Jag måste säga att jag blev lite irriterad, jag har lagt ner två år på att få en otroligt lydig hund som aldrig ens skulle tänka tanken på att dra i kopplet. Så ser man honom nu och han påminner mer om en draghund.. Fick i alla fall en massa goa staffepussar både av monstret och hans flickvän innan vi gick vidare. Kändes jätte konstigt att möta honom så, men han verkar lycklig i alla fall, och tjejen som åkte efter hundarna var en vän till hans nya familj som bara skulle rasta dem..

Jag har hittat en granne som behövde hundvakt till sin dobbis/shäfer korsning. En tik på ca 5 år som är ganska dominant som man kan jobba lite med. Är man ändå ute och går varje dag så kan man lika gärna ta med sig Ronja som den lilla donnan heter och få betalt för det, skadar ju inte med lite extra pengar när man är student.. Hon fungerar även bra som vakthund och det kan ju vara bra, har hänt en hel del överfall och våldtäkter här i det sista.. Plus att det kan vara skönt att ha en hund här hemma igen ibland. Är ju jätte tomt här utan mitt lilla monster. Det har gått snart 7 veckor sedan han flyttade men jag har fortfarande inte kommit mig för att ta bort hans skålar, bädd eller leksaker..

Killen är  i Dubai så jag måste ju hitta på något att göra. Det känns jätte konstigt att bara kunna prata med honom en gång om dagen. Vi bruka ju prata i timmar om dagen i telefon när vi inte ses, nu blir det sa fem minuter om dagen. Saknar honom så mycket och jag behöver sex innan jag dööööör.. Men men en och en halv vecka till så... Får väll göra det bästa av saken och passa på att träna och plugga i två veckor.. Problemet är bara att när jag är uttråkad eller deppig så shoppar jag. Kan bli en jobbig period för mitt konto..
 

Kommentarer
Postat av: Adde

Om du behöver mer Terapi så kan du komma hem till mig o städa? =) Kram kram!

2008-11-10 @ 09:41:43
Postat av: Mia

Om jag får bra betalt + risktillägg. Misstänker att det inte är en direkt hälsosam miljö att vistas i. =)

2008-11-10 @ 18:19:12
URL: http://thesweetest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0