U-red

Helgen som har varit var lite annorlunda. En vinkväll med den lilla flygvärdinnan på fredagen och på lördagen så var det dags att gå på Liseberg och titta på julpyntningen. Jag och killen började med en öl och räkmacka på Gothia towers. Det var ju inte vilken räkmacka som helst utan räkmackornas roysroys. My gaaad vilken macka. För det priset hade man iofs väntat sig något stort, men detta var ju helt otroligt. Man rullade ju därifrån, ca 45 min sen till vårt möte med e andra paren som vi skulle möta på våran “parkväll” som jag vet att killen hade sett fram emot... Men när vi kom dit visade det sig att det bara var ett annat par där och det råkade vara vårt favvo par. 

 

När jag gick in genom de stora grindarna till Liseberg frågar killen plötsligt:

Vad är det för datum i dag?

22e svarar jag (lite nöjd över att jag för en gång skull har koll på vad det är för datum, mycket tack vare “killens” klocka som numera hänger på min arm och som visar datum)

Hmm, och här är vi.

 

Det var då det slog mig, det var inte ens december ännu och här går vi och kollar på julpynt. Hjälp!!, Vi har förvandlats till en av dem!! Paren som väljer att gå och titta på julpynt en lördagskväll i november redan istället för att göra något annat kul. Vad är det för fel på mig/oss. Det är jag som alltid har muttrat varje år när jag gått på bla IKEA i oktober och ser att de redan har börjat sälja julpynt. 

Varför kan de inte vänta till december med att sälja julpynt? Måste man börja så tidigt? Det förstör ju hela grejen, julen skall ju vara i en månad och då är det en väldigt speciell månad, det räcker ju!!

Och vad gör jag nu?? Trängs med en miljon vuxna, barn och pensionärer på Liseberg och fryser häcken av mig. Principfast? Jag? En förrädare snarare..

 

Kvällen slutade i alla fall med en utgång med mina kompisar och killens. Klockan tre var vi hemma och planerna som vi (jag) hade om en tur till ett stort köpcenter som ligger ca 9 mil söder om Gbg var ju bara att glömma. Och jag som hade tjatat så. Kan säga att killen var inte det minsta sugen på att åka till “helvetet på jorden” som han kallar det. Så det var bara att ligga hemma och kurrera den hemska baksmälla som drabbat en. Det sista järnet klockan tre i baren kändes kan jag lova..

 

Men gissa vart vi åkte på måndagen =) Efter att ha mutat killen med div tjänster så bar det av. Vi klarade oss med nöd och näppe förbi de tyska turisterna som anlänt i sina bussar och alla pensionärerna med mord i blick med siktet inställt på damavdelningen (vi vågade oss inte ens in där).Det finns nog inget farligare än dessa utrustade med kundvagnar. Tre timmar senare rullade vi sakta ut därifrån, svettiga och utmattade med en välfylld kundvagn (80% var mitt). Vi han tom vägen om skobutiker(na) innan vi åkte hem..



Kommentarer
Postat av: Petra

Hmmm.... Diverse tjänster? Snäääälla - precisera. =) =) =)



Apropå filmerna till min morsas laptop så bangade jag och valde några tråkigare varianter. =)

2008-11-28 @ 11:42:03
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0