Mitt frikort

Nu har jag sett ännu ett avsnitt med min idol Cesar Millan. Denna man är helt fantastisk (och ett av mina frikort) och jag är lika imponerad varje gång. Och nu har jag en massa energi att sätta igång med Ronja. En hund som jag skall passa 2-4 dagar i veckan. Jag träffade henne i dag för första gången. En korsning mellan schäfer/doberman på 2,5 år. Tog en promenad med henne och hennes matte innan jag hälsade på henne. Det är en tuff och ganska dominant fröken. Men märkte att när jag hälsade på henne i slutet av promenaden så är hon en väldigt mysig liten hund som lyder ganska snabbt. Hon försökte hälsa på sitt vanliga sätt genom att hoppa och pussa folk på munnen vilket är ett väldigt dominant sätt att hälsa på en främling. Men efter en snabb korrektion på halsen på henne så satt hon som ett ljus och bara väntade på att bli klappad och få något nytt att göra. Ägaren stod bara och tittade innan hon sa
-så har hon aldrig gjort innan, hon brukar gå fram mot människor så de blir rädda innan hon hoppar efter dem så de nästan springer därifrån..

Det skall bli jätte kul att jobba med denna hunden för att se om man verkligen lärt sig något av alla dessa tv-program. Är det så att jag inte har lärt mig tillräckligt så lär jag märka det i form av ett kärleksbett eller två. det är ju som sagt en väldigt dominant fröken. Ägaren kommer i morgon och lämnar extra nycklarna till sin lägenhet så jag kan hämta hunden när jag vill =)

Just nu är det en dålig kopia på Cesar på tv, kan säga att han kommer aldrig bli något frikort, bara en sämre kopia...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0