Jag och mitt guldkort

Jag fick mitt nya VISA kort i går för att mitt gamla har snart passerat mitt bäst-före-datum. Jag blir lite stressad varje gång jag får ett nytt kort, det går ju tre år mellan gångerna. Det markerar ju en ny tidsperiod i ens liv då man egentligen borde befinna sig i en ny fas. Sist jag fick ett VISA kort bodde jag hemma hos mina föräldrar och pluggade på Komvux. Det där med att flytta hem var bara under en kort tidsperiod och jag insåg redan då att det inte skulle vara min bästa idé. Om det är någon tjej som har provat att gå från att bo själv i ett par år till att bli inneboende hos sin föräldrar igen så vet de kanske vad jag pratar om. Att gå från den underbara tystnaden i ens egna hem till: 
- Har du städat ditt rum? Är det dina saker som ligger här? Kan du sänka musiken? När kommer du hem? Vart skall du förresten? Nu skall vi städa! etc 
Det känns som man föryngras, man går från en ung kvinna till en fjortonåring igen, ingen bra idé!

Jo men det här med VISA-kort. Jag har blivit uppgraderad, jag kan numera kalla mig för förmånskund. Det blir man om man är lite smart och placerar alla sina bankärenden i samma bank. Och så är det en sak till, antingen så måste man ha minst 300´på ett eller flera sparkonton eller så måste man ha ett lån på minst 300´. Gissa vilken kategori som jag passar in under som student.. 
Men det roliga är att jag som fattig student placeras i samma fack som de med en massa pengar på kontot. Och vet ni hur de vill tacka en? Jo genom att skicka ett guldkort med en massa kredit. Hallå!! Om jag nu redan har ett lån hos er, pluggar och bor i gettot, känns det då som jag är i behov av ett kreditkort? Jag älskar att shoppa, och med ett kreditkort så kan jag se framför mig hr jag medverkar i ett avsnitt av lyxfällan. Frågan är då. Hur tänkte de där???????
 Som ni kanske förstår så tackade jag nej till detta generösa erbjudande. Det enda guldkortet som jag har är mitt guldkort på gymet och det finns det ingen kredit på, det enda som krävs för att få det är att man signar upp sig på ett år och man får inga direkta fördelar alls med det. Och det är vad jag kallar ett bra guldkort.... 

Kommentarer
Postat av: sara

Vem var det som dömde egentligen?

Jag har aldrig dömt någon som gjort abort. Då har du läst och tolkat fel och/eller pratat med andra som blev förbannade på mig!

2008-11-12 @ 12:21:57
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Finns platinakort på skuldsidan?

Då kommer den troligtvis med posten hem till mig närsom. Skulderna bara växer och växer....





Och ja. Bloggkramp är inte kul.

2008-11-12 @ 17:10:26
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Buggkursen går sisådär...

Jag kan inte lära mig grundstegen. Känner mig helt blåst. Men jag har inte get upp iaf.



har ju bra tjurskallighet som personlighet.

2008-11-13 @ 11:36:23
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0