tentor, grillning och baciller

Gud vilken seg vecka. Jag har legat inne i allt för många dagar, min telefonräkning har stigit avsevärt och jag vill bara komma ut och träffa folk. Jag skulle nog egentligen ha varit frisk nu om det inte var så att tisdagen bjöd på 25 grader med strålande solsken. 

Kom ut från tentan fem över tolv och insåg att detta fungerar ju inte. Åkte hem snabbt och bytte om till sommarkläder och hämtade monstret. Sedan begav vi oss ner till stan för att käka lunch med flickorna och fira att S fyllt år. Satt ute i solen och åt en taskig lunch som gav mig en dejavu tillbaka till bamba. Men solen sken så vi var nöjda i alla fall. Efter lunchen smet  jag och AK och handlade glass innan vi styrde stegen mot parken där P och ett par andra väntade. Sedan följde tre timmar då vi bara låg och lapade sol innan vi var tvugna att åka för att hinna till kvällens grillning. Jag tror att halva klassen var samlade på ängen. Vi grillade, drack vin och tjötade fram till nio. Det var då jag kompå att jag hade en förkylning som jag förträngt hela dagen men som nu kom tillbaka med stormsteg. Inte ens en flaska vin kunde hålla den borta längre. När jag kom hem vid halv tio så kändes det som jag hade käkat taggtråd. Fick halat fram myskläderna innan jag gled ner i soffan framför en film

Vaknade vid ett på natten på soffan, (nästa soffa som jag köper skall vara obekväm så man slipper somna på den jämt) kände mig lite småbakis, ont i halsen plus att jag hade ju lyckats bränna mig i solen så mitt ansikte hade antagit en lite rödare nyans plus att jag hade en liten frossa på det. Livet är gött.

Släpade mig fram till pillerförådet och blandade ihop en lite coctail av piller som svaldes ner innan jag letade fram en aftersun från tidigt 1800-tal som jag gegga in i ansiktet innan jag kröp ner i sängen. Måste säga att jag har  dagar då jag känner mig snygg och detta var absolut inte en av dem. Vaknade dagen efter vid sex och insåg att jag hade en helt kravlös vecka framför mig men nu är man ju sjuk igen så det blir ju inga fler vin eller sol dagar för denna donnan, men det var det värt.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0