sommarlov, med bad och sol....


  Det här var inte i går, men jag är ju såååå upptagen om dagen, herre gud =) Eller inte, passiviteten har legat som ett moln över mig nu den senaste veckan, jag skyller allt detta på Gotland.

Herre gud vilke underbar helg det var. Hämtade bilen klockan elva, tog en runda genom stan och hämtade upp brudarna på olika ställen och handlade räkor, eftersom det var 5 brudar som skulle ner så var det ingen stress. Hade en hel lista med saker att göra på vägen. Klockan halv ett kom vi iväg från stan och första stoppet var Motala där vi skulle lämna monstret innan vi begav oss mot Kalmar.

Resan ner gick väldigt bra, hade ju fått hyra en jätte fin liten polo där man satt som en kung i framsätet och lekte dj. Musiken skrålade ur högtalarna (och när Jason Mraz eller Kalle Baah spelades, även ur våra små munnar.)  Solen sken och det var bara att njuta. Med alla stop för lunch, fika, glass och handla mat och lämna monstret så tog det 7 timmar ner. Vi stannad på något som hette city gross där vi sprang omkring som yra hönor och försökte handla all mat inför helgen. Då våran shoppinglista var relativt sparsamt utformad så fick vi höfta lite, men jag kan säga att det var väldigt bra höftat.

Pratade med mystery man innan vi åkte och han sa att jag skulle räkna med tre timmar ner, tre och en halv om vi tog det lugnt, killar har ju inget tidsperspektiv, för oss tog det närmare 7..

Väl nere så blev det vit vin- och räkkväll. Somnade tidigt och gick upp vid sju dagen efter. Lördagen var det dags för årets dopp. Kanske borde nämna att jag är en sån badkruka, är jag utomlands så kan årets första dopp ske i juni, men hemma i Sverige så kan jag bada när vattnet har blivit sådär härlig rumstempererat ungefär i augusti.  Är det under 25 grader så blir det inget. Men i år så blev jungfrubadet den 10 maj då det var runt tio grader i vattnet. Det var heller inte så att man hoppade från en brygga utan det var lång grunt så det var bara att springa 30 meter och slänga sig ner. Kunde ha svurit på att jag såg ett isflak med en isbjörnsfamilj på åka förbi när jag låg i vattnet. Så kallt var det och det är säkert det..

Efter det så var det bara att gå hem och korkade upp rosé vinet vid två innan vi lade oss i trädgården för att pressa. Det var ungefär de fyra sakerna som vi ägnade hela helgen åt, sola: dricka vin, äta god mat och bada (det blev ett dopp till på söndagen). Det sista vi gjorde innan vi åkte på söndagen var att släna ihop en enorm skål med marängsvisch som vi avnjöt i solen efter våran sill-lunch. Helgen var tyvär alldeles för kort, hade gärna stannat en vecka till med det vädret. Sedan Men vi hade i alla fall en snygg bränna att visa upp när vi kom hem =)

Veckan som har varit har varit seg, vi läser egentligen en jätte intressant kurs nu om ledarskap som skall avslutas med en hemtenta och ett seminarie, detta innebär att man inte behöver råplugga och det hade ju varit en stor överdrift att påstå att jag gör om dagen. Snarare slöpluggar lite, det är ju snart sommarlov och jag får flytta till Oslo om två veckor =) Längtar såååååå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0