Drömveckan i Götet kontra skitveckan här

Läser tillbaka och inser att detta är mitt straff, mitt karmakonto jämnas ut lite. Jag straffas för att jag varit en olydig flicka..

Hur min vecka skulle ha sett ut:

Tisdagen efter tentan så skulle vi ligga i parken och sedan grilla på kvällen. So far so god, detta blev ju av.

På onsdagen skulle jag vakna vid elvatiden efter en fantastisk sovmorgon, sedan skulle jag ta med mig monstret och min lilla packning som jag skulle ha packat så smart kvällen innan och bege oss ner till stationen där vi skulle ha klivit på X2000 som skulle ha tagit oss hem till underbara Götet. Därifrån skulle jag ha tagit tåget ut till landet och mina föräldrar. Min första lediga dag skulle ha tillbringats i en solstol i deras trädgård, med en tidning och en iskaffe. Klockan fem skulle mamma ropa att middagen stod på bordet. Vi skulle blivit serverade lam med rosmarinsås, pressad potatis och till detta skulle jag ha fått ett gott glas med vin. Efter middagen skulle jag ha hopat in i duschen för att göra mig i ordning innan jag skulle ha mött upp L och S i Kba så skulle vi ha åkt på grillfest hos deras vänner.

På torsdagen skulle jag ha vaknat upp hos föräldrarna. Frukosten skulle ha stått på bordet när jag vaknade, solen skulle skina och jag skulle återigen tillbringa dagen i en solstol med en iskaffe vid sidan av mig djupt nersjunken i en bok. På eftermiddagen skulle jag ha åkt in till stan för att möta upp tjejerna och så skulle vi ha tagit en öl på någon mysig uteservering i stan. Och sedan skulle resten av veckan fortsätta i samma stil, shopping, sola, fika/öl på uteserveringarna etc etc. Alla dessa skulle ha gjort/varit/haft!!

Vad blev det i stället? Jo man är kvar i den fantastiska stad där solen aldrig (sällan) skiner, och där det har varit kallt, blött och regnigt de senaste dagarna. Liggandes hemma i lägenheten, förkyld och uttråkad. Det enda nöjet som jag hade att se fram emot var jag tvungen att ringa och avboka.. Jag har levt på grönsakssoppa och gröt i två dagar och inget vin, snyft! 

Men vet ni vad? Nästa vecka är jag frisk, då kommer Mysteryman på besök och nästa fredag så är det jag och fyra brudar (tre långa) som pressar oss in i en bil (en nissan micra eller en polo) och beger oss ner till en stuga på Öland. Där skall vi sola, dricka vin och äta en massa god mat i tre dagar. Så det går bra, jag vet vad jag har att se fram emot. Nu skall jag bara koncentrera mig på att sova en massa, äta massa frukt och bli frisk snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0