slask, snö och snusk

Hmmm har sagt det förr, men säger det igen,  vad man gör och vad man borde göra är två väldigt skillda saker..
 Vad jag borde göra; fylla på mitt karmakonto med POSITIVA saker..
Vad jag gör; fyller på mitt karmakonto med en massa negativa saker.
Men å andra sidan, det är inte jag som har lovat något till någon. Men vad fan, man kan ju inte tillbringa resten av livet med att tassa på tårna för att inte göra andra illa, lite svinn måste man räkna med längst med vägen, eller?? Det sa alltid min gamla lärare, tror han syftade på annan typ av svinn men ändå.. 

Synden har dock en tendens att straffa sig själv. Jag somnade väldigt nöjd i går kväll men vaknade i morse mindre nöjd med feberfrossa. Det är då man inser vilken tur det är att det finns dessa fantastiska människor som har forskat fram alla dessa preparat som man kan trycka i sig när det händer. Jag tror att jag har de flesta lagliga preparat i mitt medicinskåp. Jag har nämligen en teori, om det nu är så att en massa forskare nu har tillbringat en massa tid på ett labb för att få fram dessa mediciner så är det faktiskt vår skyldighet att ta dem, annars är ju allt deras jobb förgäves.. Har även en massa roliga piller med röd triangel på som jag fått efter bilolyckor och operationer, men dom sparar jag till mer speciella tillfällen.  

Fick i alla fall i mig ett par piller fixade mig lite och åkte till Norrköping för att ta ut jentan på en promenad och samtidigt passa på att shoppa. Synd bara att det är massa vitgrå slask ute. Hur kan det snöa nu, det är ju för f-n snart påsk. Jag vill ju ta fram mina vårkläder, promenera ute i solen och se fram emot den första ute-ölen i solen..
Men fortsätter det så här så lär ju det dröja. Kan ingen bara komma och kidnappa mig och ta med mig till ett varmt land, skulle nästan kunna tänka mig att konvertera bara för att få slippa sverige under slask, regn,rusk och snö månaderna, dvs från oktober till april..  

Kommentarer
Postat av: Petra

Vad kul! =) Måste faktiskt säga detsamma, hehe.. Och jag kunde inte hålla med mer angående alla piller-förrådet och användandet av det *asg*
Ha en lovely afton!

2008-03-18 @ 22:57:05
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0