ofrivilliga dopp och lite, fast bara lite, gnäll om snön

Vad jag kan göra:
Blogga en sida till om den förbannade snön, gnälla över att det numera inte bara är snö ute som det varit de senaste dagarna utan att det även är kallt som rackarns ute.

Eller så kan jag:
Berätta om hur lycklig jag är för min bror som just nu befinner sig i Argentina på sin livs resa genom Mexico, Brazilien etc, där han reser runt och träffar en massa kul folk, utforskar och bara lever livet. Jag kan lova att det inte finns en massa snö där i April.

Eller så kan jag berätta om hur glad jag är för Å som numera befinner sig i Italien (fantastiskt land) där det tydligen var 20 grader varmt i går så hon skulle ta sig ner till stranden och sola. Detta var ju möjligt eftersom att det heller inte där fanns någon j-a snö.

Eller så kan jag berätta om hur nöjd jag var när jag var ute och pulsade runt i snön i skogen innan. Solen sken så det var ca 15 grader i solen medans i skuggan var det snarare minus 5. Så det var bara att välja mellan att koka eller frysa. Var ute med en annan kille och hans hund på ett kalhygge då jag helt plötsligt lyckades trampa igenom isen som låg över en liten pöl och stod då med iskallt vatten upp till knät.... Lucky me!!

Men nu till de goda nyheterna, jag har hört att det skall bli mellan 10-15 grader i helgen och det betyder ju då att all snö garanterat kommer att försvinna och förhoppningsvis inte komma tillbaka förräns i december.. Spelar ingen roll hur mycket de snälla människorna ber till högre makter, den kommer försvinna ändå.. Ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0