fattigdom, vita helger och gammla minnen

När man nu har varit på stan och shoppat lite vilket innebär att jag levt way beyond my assets, och skall för den sakens skull få leva på ris och ev nudlar en månad, så vill man ju i alla fall få nytta av sina nya inköp. Men eftersom det är vårkläder jag köpt och att det alltid antingen regnar eller snöar eller bara är minusgrader och storm i denna fantastiska stad så verkar inte det hända inom den närmsta framtiden. Man kan faktiskt bli bitter för mindre..

Sitter och planerar en offantligt vit helg med ett litet snedsteg på lördag då en kompis fyller 25. Jag minns när jag fyllde 25. Då bodde jag i Oslo, jobade på krogen och levde ett väldigt annorlunda liv från nu. Ett liv utan större bekymmer, få måsten och lite ansvar. Nu bor man i en liten stad. har skaffat bostadsrätt, hund, hemförsäkring och håller på att skaffa mig en bra utbildning. Denna utbildning skall sedan förhoppningsvis leda till ett bra yrke, inte som mitt förra som innebär att man jobbar från 17-04, passade upp på en massa fulla människor, gärna tog en liten fest 4 dagar i veckan och umgicks med en massa galna människor. Gud vad jag saknar den tiden ibland, saknar alla underbara människor jag träffade, alla sjuka saker vi gjorde och det bekymmerslösa livet vi levde. Jag skulle aldrig gå tillbaka till det igen, bortsett från ett par veckor i Oslo i sommar, men ibland så skulle man bara vilja byta en eller två dagar. Få komma bort från vardagen lite, den var ju aldrig den samma i Oslo. Jag skall flytta tillbaka dit en dag, men när det händer skall jag ha ett ordentligt liv, med fast jobb, lägenhet etc. Men man kan ju få drömma sig tillbaka ibland =) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0