Bio- och vinkväll

Efter en offantligt lång och seg dag i skolan, från åtta till fem (vilket det förresten borde finnas lagar mot) med samma inkompetenta, ointelligent, uppkäftiga person som jag jobbat med hela veckan snubblade jag in innanför dörren vid halv sex. Trött i ögonen efter att ha tittat på en dataskärm hela dagen, och framför allt trött i huvudet, dels för att jag koncentrerat mig hela dagen och dels för att jag smitt elaka planer. 

Hur korkad går det an för en människa att vara egentligen, hur klarar hon sig i sin vardag? Varför ansträngerde hon sig inte lite med att i alla fall försöka tänka. Det bästa är när man säger emot ännu ett av hennes inte alltför genomtänkta förslag ( de kommer i jämna strömmar genom dagen) och hon svarar med att tända på alla cylindrarna..
Subba!
 ÅÅÅ kan någon ge mig styrka!! Bara två veckor till,

Fick i alla fall komma in och vända innan jag var tvungen att springa ut igen. Hade en biodate med underbara I. Vi var och såg Juno.Vilken fantastisk film, ibland var det dock bara jag och I som skrattade (innebär det att vi har taskig humor?)  märkte i slutet av filmen att vi satt och snyftade lite tyst  tillsammans med halva biosalongen. Vi gick ut från bion med en sådann där härlig må-bra-känsla i kroppen och smet in på jobbet och tog ett par glas vin och löste världsproblem innan jag trampade hem. Och här sitter man, snart skall jag krypa ner i sängen och sova så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0