ett lyckat mission

Nu är man ensam hemma igen.. min kära sambo är borta lite för mycket för min smak. Fast jag klandrar inte henne, hade jag fått välja så hade jag hellre sovit i en säng med en snygg kille än i en säng med henne. Tyvärr så har jag ju inte de valet som det är just nu utan jag får vara glad över de stunderna som jag får..

Var på jobbet i dag som vanligt, lite seg efter att ha sovit 7 timmar för första natten på länge. Medans jag står och däckar på ett bord kommer min arbetskamrat fram till mig och pekar mot dörren.. - det är till dig. Kollade mot dörren och där stod det ingen som jag kände så jag gav honom en blick och fortsatte däcka, - hallå, det är någon som söker dig i dörren Maria. Jag kollar upp där står blomsterbudet. Jag tittar lite surt på honom och ger min chef en ond tanke som inte har berättat att den tian som jag skall ha om ett tag skall ha blommor på bordet vilket innebär att jag måste börja duka om. Går upp till mannen och han frågar om det är jag som är Maria samtidigt som han trycker upp en bukett med tolv enorma rosor i min famn, ja svarar jag, - vad bra, här kommer blommor till dig, de har du säkert gjort dig förtjänt av säger han och ler  innan han går. Kvar står jag med famnen full av rosor, rodnandes medans jag har ca 70 gäster i restaurangen som sitter och ser på mig och ler. Det kan jag iofs säga att ler, det gör jag med. Alla mina kollegor kommer helt plötsligt farandes och kräver en förklaring till dessa, det kändes som jag blev utfrågad av tio SÄPO agenter, Detta var väldigt svårt att svara dock eftersom jag inte vet hur jag skall förklara denna fantastiska man som gav dem till mig...


Två av tjejerna började nästan gråta eftersom de tyckte det var så romantiskt och frågade om han hade några kompisar medans killarna muttrade lite sura komentarer om att det var väll ingenting, hade det varit dem så.  Vi kan med andra ord säga att killen lyckades med det som han vill, BIG TIME =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Han berättade om det igår.. Ni är bara för härliga ni två. Ta hand om honom på bästa manér idag ;)

2008-06-29 @ 14:22:28
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0