smekmånaden är över

jag tror aldrig att jag kommer få priset som "årets mest aktiva bloggare"..

Tiden har bara runnit i väg sedan jag kom hit. Första dagen som jag kom så lyckades min underbara sambo lura med mig ut på "en liten öl", som det någonsinnn skulle bli en liten en, nejdå, runt klockan två var det två salongsberusade flickor som rasade i säng. Klockan ringde klockan åtta dagen efter. Anledning till detta var att jag är en av de största tids-optimisterna som jag känner till så hade jag ju planerat att hinna sola och bada med L, handla lite mat och kläder och sedan hinna hem och duscha innan jobbet. Halv nio ringde L. Klockan elva kom vi fram till stranden och klockan tre sprang jag in på jobbet, stressat direkt från stranden. Första dagen på jobbet kändes i kroppen även om det bara var ett litet sällskap så är man ju inte van att bära. Men det är otroligt kul att vara tillbaka på berget och i stan. Första dagen på jobbet handlade bara om mig, vad jag hade gjort de senaste tio månaderna, hur skolan gått och hur jag mått. Sedan kramades vi hela kvällen. Det är det bästa med att komma tillbaka, alla underbara vänner, kollegor, ex och bekanta som man inte sett på länge.

Första dagen var dock smekmånaden som gick över efter den dagen. Andra dagen på jobb så började det, har nu jobbat 28 timmar på två dygn, från elva till ett på natten bägge dagarna. Jag har enats med min chef om en liten deal, jag jobbar varje dag nästan, och i utbyte så får jag ledigt fyra dagar vid midsommar och en vecka innan jag skall iväg och leka lektant på ridlägret. Hem till goa Götet mao.. Det är skönt att ha en chef som gillar en, man får jobba lite hårdare än de andra, men i utbyte så får man en massa fördelar..

Men nu ligger jag här i alla fall, öm i hela kroppen på soffan, med ett glas riesling och väntar på min kära sambo så vi kan tjöta lite om dagen innan man skall sova..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0