Så det kan gå..

Killen var här i veckan. Han kom i måndags kväll och stannade tills i dag, jag lämnade av honom på stationen på väg till jobbet. Vi har legat inne i tre dagar nästan, med två pauser för att gå ut och äta, men bortsett från det så har vi legat inne, och det har varit tre fantastiska dagar. synd bara att det tog slut så snabbt, men nu har jag bara två dagar kvar på jobbet här och sedan två dagar med fest innan jag flyttar hem. Vet inte helt vad jag ser fram emot mest, men jag vet vad jag är glad över att slippa. Att jobba på krogen och passa upp idioter.

Hade ett långbord med 11 kostym gubbar från olika delar av världen. Vidrigast var svensken som kallade mig älskling och beställde av mina bröst, drygast var Amerikanaren som trodde att han var kung på viner för att han troligtvis åkt på någon busstur till Italien med sin trötta frugan för att komma bort innan barnen kom och där fick lära sig svåra namn som Amarone, Valpolicella och Barbaresco men som inte har en aning om vad skillnaden mellan de är är. I dag skulle han vara big spender och beställde en dubbel magnum flaska med Barbaresco för 1390 kronor. Det blir knappt 350/flaska = billigt vin. Men det såg kanske bra ut inför gubbarna som verkade väldigt impade av hans kunskaper..

Industri semestern är en fantastisk tid, det är då alla underbara turisterna kommer och frågar om det ingår kaffe till maten om man beställer dessert för de har inte råd med bägge delarna. Men gå på en billigare restaurang i stället då så kan du kanske tom kan gå lite wild and crazy och beställa en baileys till kaffet..

Men det går bra för jag jag är kär =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0