willys wohoo

Den här dagen är full av nya upptäckter. Började min cyckeltur med en sväng in på systemet. Plockade åt mig två flaskor billigt vin. Jag kan säga att det är inte det lättaste att hitta goda och billiga rödviner, men jag har hittat tre-fyra stycken italienska som faktiskt smakar gott. Hade jag haft pengar till det (som jag med min planering skall ha när jag är klar med mina studier och har fått ett bra jobb) så hade jag bara druckit Amarone. Men än så länge så får jag nöja mig med att vinerna i alla fall kommer från Italien. Smiter fram till kassan och skall betala och guess what ?jag får fortfarande visa legg vid den ringa åldern av 28 år. Frågan är nu, skall man ta det som en komplimang eller skall man bli irriterad? Jag försöker intala mig att det är en komplimang men brukar bli lite smågrinig. Det är ok om det händer någon gång om man tex kommer rätt från träningen tex och är osminkad med mössa. Men detta händer varje gång.. Jag anser inte att jag ser ut att vara under 20 men jag kan ha fel.
Sedan skulle jag på Willys, Meningen var att jag skulle storhandla, men när jag kom in där och såg alla mammor med skrikande ungar och överfulla kundvagnar insåg jag att det finns roligare saker att göra.. Finns roligare saker att lägga dom pengarna på.. plockade åt mig ägg och nötter och lite annat krafs för att överleva kvällen. Ställer mig i kön bakom två pensjonärer med överfull kundvagn och inser att detta kommerta tid. Men det är då jag ser den. Självscaningsmaskinen.. My god, har man en halvtimme till övers en fredagskväll så är detta grejen att roa sig med. Scanade in alla varorna (4 st) det tog ca 3 min, sedan vardet ciggen, scanade in den lilla lappen och då kommer det: -var vänlig visa legitimation för kassörskan (som hade rymt från sin plats). Skit maskin! När den skylten till slut slocknat tänkte jag vara en bra kund och betala för min plast påse, men det fanns det ingen knapp för och kassörskan var fortfarande borta, jag skulle ju visa legg också.. HALLÅÅÅ!!! Lite småstressad med tanke på att jag hade en liten skabbig tant som inte kunde läsa kön-börjar-här-skylten 4 meter bort, utan stod och flåsade mig i nacken tänkte jag att jag skiter i det. Jag snor en påse (dom e väll ändå inte larmade eller??) tryckte betala och då kommer den lilla skylten; hur många påsar har du? Fantastisk maskin det här...  Jag vet vad jag skall göra i fortsättningen, scana varor själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0