Nunna goes Madonna, eller nått

Är fast ute på landet med något som måste vara årets värsta förkylning. Jag är döende.. men tror ni att man får någon sympati från föräldrarna? Nej! Det enda dom säger är - du får skylla dig själv som går så lättklädd på nyårsafton.. Om inte en gång ens egen mor kan ha medlidande med en, vem skall då ha det?? Hallå, jag är ju nära döden här!!! snyft.. Tur att det lilla monstret ser att matte lider i alla fall..

Nyårsafton var kanon. Maskeraden var väldigt lyckad. Laura Craft blandades med rödluvan, pirater, en sjuksköterska, en salloongirl, Al Capone, Batman, batwoman, riddare, flinta och en hög med björnbusar och en liten nunna (moi) och en sjukt porrig polis. Det var mycket korta kjolar, strumpeband och djupa urringningar (även om inte alla hade rent mjöl i påsen). Middagen var bra och tolvslaget firades med cigarr och champagne medan vi kollade på fyrverkerierna nere vid operan.
Klockan halv två kände ett par av oss att det kanske skulle vara tid med en liten tur på krogen. Så det slutade med att salloonflickan, ängeln, nunnan, Goose (fr topgun) och Indiana Jones packades in i en taxi och åkte på excet. Kön var lång men eftersom vi var så snygga i våra kläder fick vi smita förbi ändå :-)
Väl inne på stället så haglade det komentarer fick bla höra att jag såg ut som en nunna goes Madonna. Det var ju ett fint sätt att uttrycka det på.. Sedan smet vi snabbt ut på dansgolvet. Nu förstår jag varför inte nunnor går ut och dansar. Det lilla hucklet hade ju en tendens att fastna i allt och alla som gick förbi och ramlade av.. Tillslut plockade jag av mig det..
Runt fyra så tyckte jag att det var dags att smita så jag tog en promenad längst avenyn i min outfitt ensam. Mötte sedan upp piraten och en av björnbusarna och tog en taxi hem. Klockan halv sex stöp vi tre i säng (det var väldigt skönt att sova sked). Problemet kom var bara dagen efter. Jag hade mina kläder hemma hos batman och batwoman och dom bodde på andra änden av stan och jag hade inga planer på att göra en walk of shame genom hela Göteborg på nyårsdagen iklädd min outfit så vi blev kvar hos piratbruden.

Klockan sju på kvällen, efter att ha stoppat i oss en massa godis och pizza och legat i soffan hela dagen skjutsades björnbusen hem och sjuksköterskan hämtades upp. Hon var heller inte jätte sugen på att promenera hem i sin gummidräkt, stayups och skyhöga pumps.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0