My baby is here

Jag har fått hem min tv shalalalala.
Finns ett fåtal saker som kan göra en så glad som vetskapen om att man numera kommer att kunna se Greys, Desperet etc om man vill. Behöver inte våldgästa mina stackars kompisar på tisdag och onsdag kvällarna längre.. Och min nya tv är så mycket finare än den förra, jag tycker tom att det är ok den är lite mindre. Även om det var kul när det såg ut som bla Jessica Simpsons mfl hade behövt ta en nutrilett-kur (den lade på ca 10-15 kg). Men det kan jag leva med, min nya skönhet är så vacker, så svart och så platt. Den står som en trofé på tvbänken och ser bara jätte snygg ut.. Kärlek kärlek kärlek.

Föräldrarna var på besök i går. Jag ville ju köpa en tv på mellandagsrean hemma i Göteborg men då var ju bara det stora kruxet, hur skulle man få upp den till staden som gud glömde (eller bara sket i)?
Det var då jag kom på en briljanta idé. Berättade först för mina bröder om idéen, som var att ge föräldrarna två biljetter till en dansshow som jag vet att dom ville se (på så sätt lyckades jag även baka in pappas födelsedagspresent i där även om han inte fyller än på ett par månader) och dom tyckte det var en kanoon bra idé (och jag fick en klapp på ryggen för att jag är en så uppfinningsrik syster). Vad jag ev kan ha glömt berätta var att showen bara gick i den lilla hålan som jag bor i... Så nu var föräldrarna tvungna att köra hela vägen hit, det var ju synd men det var bara att göra det bästa av situationen och baxa in min tv i baksätet innan dom åkte. Men det var lugnt dom var så nöjda så efteråt.
Jag hade storstädat lägenheten i otaliga timmar innan dom kom (är det något du inte skämtar med min mamma om så är det städning, det skall vara kliniskt). Fanns bara en lite hålhake, jag var tvungen att vara hundvakt åt deras två rabbiata hundar som lider av separationsångest från min mor, men men det får man ta. Lagade middag till päronen inna dom åkte på showen och passade på at klämma två rejäla glas vin till middagen medans det fortfarande var lugnt i hemmet, allt för att lugna nerverna..  Föräldrarna kunde inte dricka mer än en klunk vin eftersom en av dem skulle köra och den andra fick vara avhållsam i ren sympati (desto mer till lilla moi).
Innan dom åkte så laddade jag en vattenpistol och passade på att dricka lite mer vin (nerverna). Sedan började det. Jag hade sett framför mig fyra timmar med två gallskrikande, ylande och skällande hundar (har passat dom förr) Men vet ni vad, det gick faktiskt ganska hyfsat. Så fort det kom nått litet ljud från dem så var det bara att sikta med vattenpistolen och skjuta. Efter en timme var det bara att sikta så var dom tysta.. Fungerade så bra att jag funderar på att uppfostra mina barn med samma metod..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0