30 års kalas

Oj vad jag är dålig på att skriva i perioder..
Var hemma i Göteborg i helgen eftersom en av brudarna fyllde 30. Meningen var att jag skulle åka med en vän (M)hem på lördagsmorgonen, stanna och festa under kvällen / natten och sedan åka tillbaka på söndagen igen. Men det går ju aldrig som man planerar.
M var hemma hos mig på filmkväll på onsdagen och det var då vi kom fram till att jag skulle åka med honom ner till Götet på lördagen eftersom han skulle på mc-mässan den helgen. Trodde att allt var klappat och klart men på fre kommer det ett mess om att ha inte skall åka pga att han är sjuk. Kollade snabbt tågen och insåg att det fanns inga lediga biljetter varesig på fredagen eller lördagen. Det fanns platser på ett tåg som gick 30 min senare men jag hade inte packat så det var bara att glömma. Men som tur var hitade jag en kille som skulle köra på anslagstavlan på universitetets hemsida. Att samåka med folk som man hittat där brukar vara ett bra och billigt sätt att komma hem, men det brukar vara väldigt varierande standars på de som kör och vad dom kör. Den sista tjejen som jag åkte med ansåg att det som Bin Ladin gjort var bra (9/11) eftersom han fick folk att reagera. Detta säger hon när vi kommit halvvägs (det var då jag började fundera på om hon kanske var en sån självmordsbombare) så jag pratade inte mer med henne på resten av resan. Men denna gången hade jag tur. Åkte med en helt fantastisk kille. Jag förlät tom att vi åkte två timmar senare än planerat. Resan hem var lite spännande, körandes i 80, med släp, i stormen med pyspunka på ena bakdäcket. Vi stannade vid varje mack på vägen hem så det tog bra mycket längre tid än vad det brukade, men det var lugnt. Tror att jag skrattade oavbrutet i 5 timmar, han var en sådär härligt tyken, sarkastisk och rätt fram person på ett kul sätt .. (Hemresan däremot var rena antiklimaxen i jämförelse, tre tråkiga data nördar i en gammal saab 900 som jag trodde skulle rasa ihop efter en timme)

Festen var i alla fall bra och värd att komma hem för =) En sak som jag har funderat lite över är det att alla mina tjejer hemma är sjukt snygga och har en massa killkompisar. De flesta kompisarna som dom har har ju vart med ett tag och har ju en del historia ihop. Antingen så har dom vart tillsammans med eller vart med en eller ett par av tjejerna och har säkerligen prövat sig på alla. Detta är ju bara kul, själv har jag ju knappast varit hemma de senaste 10 åren så jag har ju inte träffat ,eller knappt träffat, de flesta av dessa grabbarna men det tar ju emot om någon av dem stöter på en, det är ju trots allt så att de flesta av dem är mina vänners "left overs" om man får säga så.. Det räcker för mig att vara vän med mina vänner, behöver inte ta det så långt som till at bli "buksvägerskor".. Hade som sagt var väldigt kul i alla fall (intriger e ju alltid trevligt). Pratade med en massa kul folk, ett intressant ämne under kvällen var möbler som självantände, dom kan tydligen göra det bara sådär.. konstigt!
Var i alla fall en duktig flicka och åkte hem själv. Men trots detta så fick man göra den berömda Walk of shame hem, i gårdagens kläder och vita gummistövlar. Passade en kompis lägenhet och katt och dagen efter när jag skulle tillbaka hem till L & S så hade jag så ont i fötterna att jag inte kunde gå i mina pumps.  Jag var tvungen att låna ett par skor och eftersom hon som jag bodde hos har mindre fötter än mig så var gummistövlarna det enda som jag kunde få på mig. Jätte snygg kände jag mig där jag gick osminkad i lång kappa,nylonstrumpbyxor och vita gummistövlar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0