vill man så kan man

Ibland blir man så trött. Jag skulle boka tågbiljett häromdagen för att jag och det lilla monstret skulle ta oss hem till Göteborg. Jag började med nätet men eftersom Sveriges största tågbolag inte ens kunde få ordning på en hemsida så blev det lite svårt. Hittade en jätte bra biljett för oss för inga pengar alls i första klass. Men efter att ha försökt i ca en halvtimme att boka så gav jag upp. Morgonen efter så ringer jag till bolaget i stället och får då reda på att den biljetten som jag försökt boka kvällen innan inte finns, den har aldrig existerat, men den står bara där. Killen jag lovade att hjälpa mig att fixa en ny biljett dock dubbelt så dyr, men fortfarande första klass (det var billigare än andra klass??). Jag tyckte att det verkade lite skumt att man fick ta med sig hundar i första klass och frågade om detta för säkerhetsskull men han sa att det fick men, så länge det fanns plats. Han skulle skicka biljetten som dök upp i brevlådan i förrgår. I går kväll innan jag skulle sova tänkte jag bara kolla en sista koll med tider etc, det var då jag såg, första klass, 07.00, men det stod ingenstans djur tillåtet. Ringde snabbt upp det fantastiska bolaget igen och förklarade problemet och kvinnan jag pratade med förklarade att hon skulle se om hon kunde fixa det. Jag förklarade att det inte var fråga om hon skulle fixa det utan snarare hur hon hade tänkt fixa det, jag skulle med tåget dagen efter så att jag var framme i Gbg klockan tolv. Hon valde då att koppla bort mig i fem minuter vilket kan verka som en smart ide då men det gav ju mig fem minuter extra att bli arg och fundera ut vad jag skulle säga. Hon återkom efter en stund och berättade att nu hade hon fixat det. Allt jag behövde göra var att uppge mitt kontonr så jag kunde betala det fulla priset för den nya biljetten, som var mycket dyrare för att man fick ju faktiskt inte ha med sig hundar i första klass förstod jag väll. Så jag var tvungen att ta en andraklass biljett. Och sedan var det bara för mig att lämna in min andra biljett på stationen så skulle jag tom få hela summan tillbaka för hon kunde inte boka om den bara så. Nehe du lilla stumpan, så fungerar det inte i min värld. Förklarade för henne att det inte var mitt fel att det jobbade så inkompetenta personer där utan det fick hon fixa på ett annat sätt, blev bortkopplad i två minuter till innan hon kom tillbaka och berättade att hon nu helt plötsligt kunde boka om biljetten så nu var det bara att hämta den nya biljetten i maskinen på morgonen när jag skulle åka. Tänk vad man kan ordna om man bara vill..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0