Pokerturneringar och övernattningsgäster

Under ett svagt ögonblick för två veckor sedan så hade jag tydligen tackat ja till att jobba i går kväll. Jag är mitt uppe i min tentap så det var kanske inte det smartaste, men just då tror jag att jag tänkte att "det kan vara skönt med en paus från allt pluggande". Detta var innan jag viste att en kompis kulle komma och bo hos mig i två dagar. Så man kan ju milt säga att jag kanske inte har varit allt för seriös med mina studier de senaste dagarna.
Kom till jobbet i går i alla fall och fick reda på att jag skulle vara "värdinna" åt trettio gäster som skulle ha en pokerturnering som hade anordnats av ett känt tobaksmärke. De tretti gästerna bestod av krögare och bartendrar från mellansverige. De var mao inte de lättaste gästerna att ha. Dom kom klockan halv sju, klocka halv åtta hade dom druckit upp hela vårt lager med fernet. Jag kan säga att den som roddade den baren på dagen var lite optimistisk med hur mycket det skulle gå åt. Att vara värdinna /bartender/ servetris åt 30 killar kan vara ganska jobbigt i vanliga fall, är det tretti restaurangkillar så är det 100 gånger värre. Som tur var  så var det ett gäng med väldigt trevliga killar. Och ju mer sprit de fick i sig dessto trevligare blev de... Klockan halv tolv så tackade jag för mig och smet hem, och jag kan säga att det var en väldigt trött tjej som ramlade i säng den kvällen.
Desenaste tre dagarna har inte varit helt snälla mot mig. Det hela började med att en kompis Å ringde och frågade om hon kunde få sova en natt hos mig eftersom hon skulle landa med flyget på flygplatsen i närheten här klockan tolv på natten men kunde inte ta sig vidare till Oslo förrän på dagen därpå. Självklart så fick hon det. Klockan två på natten dök hon upp, efter att jag sovit två timmar. Planen var att släppa in henne och sedan krypa ner i sängen och sova vidare. Första delen gick bra, men sedan låg vi där och pratade, klarvakna bägge två. Klockan tre smet vi ut i köket öppnade en flaska vin och tillbringade sedan ett par timmar med att catcha up sedan sist vi sågs (det var i sommras). Jag kan säga att det var en slagen krigare som dök upp på föreläsningen klockan tio den morgonen efter fem timmars sömn. När jag kom hem den eftermiddagen så var Å fortfarande kvar eftersom vi kom på att vi hade det så trevligt så hon borde stanna en dag till. Vi var ute och storhandlade på kvällen. Medans jag var ute med hunden sedan så stod Å i köket och lagade en jätte middag (hon är grym på att laga mat den lila tjejen). Det var sedan två väldigt hungriga tjejer som satte sig ner och mumsade i oss en jätte midag. Som student och ensamboende är man inte direkt van vid att få två-rätters serverade sådär mitt i veckan. Att laga mat kan vara kul ibland, men man tillbringar inte direkt en timme i köket och lagar sådan mat utan det blir snarare mycket pasta och annan lättlagad mat. Insåg när hon var här hur mycket jag saknat att ha någon att bo med, eller som det var i Oslo, två minuters promenad till tjejerna eftersom de flesta bodde i närheten eller en minuts promenad ner till stammisfiket där vi sågs dagligen.
Å stannade till lunch i går och då fick jag äntligen tid till att läsa igen innan jag var tvungen att smita till jobbet. Jag tror att jag kan räkna med omtenta denna gången. Lathet brukar straffa sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0