Lata söndagar och hangups

Jag kan säga att jag var nog en av världens lataste människor i går. Vaknade först klockan tio, gick ut med hunden, åt frukost och lade mig sedan på soffan. Där lyckades jag sedan somna och vaknade inte förrän klockan sex på kvällen, sov hela dagen med ett litet avbrott då telefonen ringde vid två. Klockan sju kom E över och vi gick och hyrde film. Det som är så bra med E är att, bara för han är kille så måste han inte alltid se skräckfilmer eller andra blodiga historier med en massa krig, blod och slakt. Han kan lika gärna se en kul film, som tex på smällen som det blev i går. Tog vägen om Willys och inhandlade chips, godis, dricka, pizza för att få en riktigt bra söndagskväll, sedan låg vi som två döda sillar i soffan och tryckte i oss våran "hälsomiddag". Vi diskuterade det lite att det kanske inte var så bra men så kom vi fram till att om man trycker i sig ca 5000 kalorier på loppet av två timmar så finns det ju inte en chans att kroppen kan ta till sig allihopa och lägga det i form av fett på magen, rumpan, låren etc. Största delen måste ju bara gå rätt igenom systemet. Nöjda med våran upptäckt fortsatte vi at mumsa i oss.   

Diskuterade även igenom den sista tiden och allt vad det har inneburit med skola, festande, killar, vänner etc. E är en väldigt förstående vän som är väldigt bra på att lyssna och komma med smarta lösningar (för det mesta).  Han hade tom en lösning för hur jag skulle bli av med en liten "hang up" som jag skaffat mig i det sista. Det hela började mest som en rolig grej men så blev det helt plötsligt en större grej av det och det har resulterat i att det har förvandlats till en hang up. Jag tycker inte om hangups, speciellt när jag inte kan bli av med dem. Men vis som E är så kom han fram till att det enda sättet att bli av med denna är att byta ut den mot en annan hang up, en som jag kan göra något åt och sedan få ur skallen. Undra om det kan vara så enkelt? Kanske värt ett försök..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0