Happy halloween

Alla hjärtans dag.. Som singel och arbetandes på krogen så kan man ge sig på att man blir tillfrågad / bönfallen eller till slut tvingad genom diverse hot att jobba på denna dag. Och vad kan vara bättre för en singeltej än att få servera ca 20 lyckliga par deras romantiska middag under en hel kväll. Det bästa är de paren som sitter och hånglar igenom hela middagen så varje gång man skall komma med mer dricka, sätta ner maten eller rydda bordet så måste man nästan bända isär dem för att komma åt..  
Men jag måste faktiskt säga att jag fick tillbaka tron på kärleken i dag, Vi hade det sötaste paret inne i dag.  Dom kunde ha vart i 75 år åldern eller kanske tom lite äldre,och vet ni vad han gjorde under middagen, han friade. Dom var så söta, som två förälskade tonåringar...  Och jag som trodde att detta med kärlek var över efter 55..
Jag är lite kluven med detta med alla hjärtans/smärtans/skjärtans dag. Kärt barn har många (ök)namn... Å ena sidan så är det ju bara en väldigt fjantig kontroversiell dag som bara handlar om pengar egentligen, varför skall man behöva en viss dag för att visa att man älskar varandra. Fast å andra sidan så ser man en massa lyckliga folk överallt, förälskade par som håller handen och pussas och ser jätte lyckliga ut (det är faktiskt inte så farligt att jobba en sådan dag, de flesta människorna är bara glada). Det kanske behövs en sådan dag för folk att stanna upp och tänka efter hur mycket man älskar varandra (eller i alla fall tror att man älskar varandra). Nej som sagt jag vet inte helt vad jag skall tycka om denna dag.. Det är ju inte bara pojk och flickvänner som visar att dom tycker  om varandra denna dagen heller, det gäller ju även vänner och familj.

Telefonen har dock varit död i dag, Mr body skickade ett valentines mess (så söt=)), sedan tror jag att  jag har fått tio kompis sms (eller är det sympati sms) av mina kära singel vänner, och ett happy halloween meddelande. .  Men nu är denna dagen snart över så nu skall jag krypa ner i min stora säng och sova massor =)
Funderar faktiskt seriöst på att ta en tur till gymmet i morgon, har fått slut på ursäkter att inte gå dit nu.. Men kan ju inte säga att jag är det minsta motiverad.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0