Dåligt samvete och det fula lilla ordet äktenskapsförord

Efter att ha skrivit tenta i fyra timmar igår morse så var man lätt trött när man kom hem. Problemet vara att jag hade dövat mitt dåliga samvete som jag haft den senaste veckan för min försummade hund (tenta veckan är inte hans bästa period) med att tänka att på måndag, då skall han få komma ut i flera timmar. Började med att ta med honom på en tur till zooaffären, det gillar han, ibland så mycket att han kissar där inne till butiksägarens stora lycka. Då är det bara att skämmas och smita ut, eller ja, jag skäms medans monstret är jätte nöjd över att ha lyckats märka ut ett nytt revir.. Fast i går klarade han faktiskt att hålla på alla sina kroppsvätskor i hela tio minuter, en bidragande anledning till det kan ha varit att kopplet var så spänt att han inte ens kunde vända på huvudet.. Men han fick i alla fall en påse godis av de som jobbar där "för han var så söt" innan vi smet vidare. Tog en promenad bort till hundslätten och letade efter någon passande kompis tillmonstret att leka med men det enda som fanns var två pittbullhannar, och med tanke på att monstret har lite samma problem som sin matte (en uns av lite för mycket attityd ibland) så får han numera bara leka med tjejhundar. Traskade vidare, när vi kom hem efter ca 1,5 tim såg jag fram emot en timme på soffan innan jag skulle möta en kompis och hennes hund för en långpromenad. Men som tur var så var hon klar lite tidigare så jag hann ta av mig skorna innan jag var tvungen att gå ut igen, lucky me.. Ut i spåret i två och en halv timme. Vädret var helt fantastiskt och det var en massa människor  som hittat ut så det fanns massor att titta på. När jag sedan kom hem så var det dags att storstäda, en annan sak som man lätt försummar under tenta-p. Jag har gått runt i en sandlåda den senaste tiden, det är inte så att den lilla pälsamöban bara hårar ner, nejdå, han drar även med sig ca ett kilo sand in varje gång vi varit ute. Det bästa är att det lyckas ofta ta sig hela vägen upp i min säng och alla vet ju att det finns ju inget skönare än att vakna mitt i natten av att man glider runt på en massa sand.. Tänk om man haft en städerska *drömmer sig bort till ett konstant rent hem utan grus och hår*  Den dagen som jag blir rik skall jag ha detta. En kompis mormor hade en fantastisk lösning till alla flickors problem med att bli rika. Det är ju bara att gifta sig till pengarna. Det verkar vara en vis kvinna det där. Det finns bara ett par små problem.
Tex det hemska lilla ordet  "äktenskapsförord", tänk vad en liten signatur kan förstöra för en.. Är det så att du skriver på detta lilla papper så kan det lätt bli lite jobbigt senare i livet. Är det nu så att man gifter sig med en rik man, skriver på pappret och ger upp alla planer på egen karriär för att ta hand om era barn och hemmet och han kommer på när man börjar närma sig 50 att han vill ha en liten 25 åring i stället så kan man säga att det är kört. Det kan lätt kännas lite jobbigt när man står där med tre barn, utan utbildning och inser att enda lösningen för att överleva är att flytta till någon liten förort och ta jobb i kassan på Ica. Att gå från lyxhustru till ett liv i missär kan kännas lite som ett antiklimax. Bara för att man var ung, dum och naiv och råkade skriva på ett litet papper för mycket. Nej tack då skaffar jag hellre en egen karriär så kan jag välja hur jag vill spendera mina pengar och resten av mitt liv.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0