babyboom, tapas, catering och lite annat

Söta lilla Jentan fyllde 30+ i går så det blev en sväng till Norrköping. Hon är ju som sagt var på tjocken så att gå ut och slå klackarna i taket var ju inte direkt att tänka på.

När jag satt på bussen dit igår så började jag fundera. Sist jag satt på den bussen på väg dit så var jag på väg att träffa mr Q. Fick återigen en konstig klump i magen när jag tänkte på det.. Missförstå mig rätt, jag är jätte glad att det är över, det är bara det att jag saknar att må så bra som jag gjorde när jag träfade honom, för det gjorde jag. Oj oj oj så glad jag var då, livet var kanon,  man hade hela tiden ett gött pirr i magen och ett fånigt flin på läpparna.. Och så saknar jag självklart hans stora armar omkring mig, att känna mig trygg när jag låg där. Men det är också allt jag saknar med honom, och det kan jag ju alltid hitta någon annanstans. Men jag vill bara må så där bra snart igen, bara gå runt och vara sådär glad. Inte att det är något större fel på mitt liv nu, men jag vill bara ha det där lila extra, bara lite, som tex varje måndag...

Vi var i allafall och inveg den nya tapas restaurangen i Norrköping. L hade kommit från Oslo, C (deras barndomskamrat) var med och så kom Jentans syster, man och barn. Hade en jätte kul kväll, skrattade hela tiden. Det var mycket prat om barn, bröst, massage och amningar då alla andra tjejerna hade barn, eller var med barn.. Dom är ett par år äldre än mig måste jag få tillägga men det är klart att det får en att börja tänka, men bara lite.. Maten var fantastisk, servicen katastrof men vi hade jätte kul i alla fall..

Tillbringade natten på en fantastisk ny soffa och sedan en heldag på stan i högklackat och skulle shoppa, men jag hittade inte en pinal.. Sedan åkte jag tillbaka till hålan (byn) och  jobbade en catering för ett vääldigt känt bilmärke. Ett märke som många killar med utländsk härkomst brukar tycka om att köra (och min mamma innan jag lånade bilen). Det var en "tjejkväll" där dom hade bjudit in 140 rika damer från byn. Dom blev serverade soppa, pannacotta och mouserande. Sedan fick de (som inte drack) provköra deras nya bila, prova smink (dior var där) prova glasögon (gucci var också där) och prova klockor (ray ban hade också kommit förbi). Efter att ha gjort det i tre timmar åkte de hem och likaså oss.
Så nu skall jag sova, är trött som en bäver..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0