Säg hejdå till lårbenshalsarna, för nu är det jul och snö...

Det är jul!!! Vaknade i morse och ser att det snöar ute, jätte mysigt men det kan ev orsaka ett par problem när jag skall ut och cykla snart.. Här i gettot där jag bor är inte saltning/sandning direkt högt prioriterat. Detta kan tyckas konstigt eftersom exakt där jag bor kan det liknas mer ett äldreboende. Och alla vet ju vad man säger om gamlingars lårbenshalsar.. ett litet snedsteg så är de kaputt! Men det verkar inte bekymra denna komun utan det är bättre att sjukvården får kosta lite mer..

Jag måste bara få berätta lite om min nya telefon jag köpte.. Var inne i en butik, med ett namn som rimmar på VIBA och kollade telefoner. Där inne möttes jag av en kille som jobbar där. När jag berättade att jag ville ha en ny telefon blev han helt lyrisk och började berätta om den bästa telefonen som fanns på marknaden. Denna lur skulle vara "da shit" (vilket den senare mer ordagrant visade sig vara) Hans argument var slående, det skulle vara en iphone fast utan alla dåliga grejer, den skulle klara allt etc. Två dagar senare så var man 4900 fattigare men en ny svart juvel rikare.. Efter att ha haft denna skit lur i en månad så hade den brakat ihop helt så då var det bara att lämna in den, för lämna tillbaka den odugliga luren var bara att glömma.. EN MÅNAD senare kom den tillbaka, fungerade i en halv dag tills att det inte gick att ringa ut eller svara på den om man inte stängde av skiten och startade om den igen, och detta var man tvungen att göra inför varje nytt samtal. Ringer butiken igen och nu skall skiten in på rep igen.. En månad, men jag skall vinna detta, den där luren skall återlämnas till butiken även om det skall krävas tre rep försök. Så är det så att någon försöker att sälja på er en lur som heter något liknande den mörka juvelen så spring. Alla som jag har hört talas om har haft problem med sin (utom de tre säljarna som jag pratat med då för dem har vart heeeelt fantastiska. Det kan ju tyckas konstigt, jag menar att alla säljare fick de bra, fungerande och felfria telefonerna mens kunderna fick måndags exemplar. Borde kanske prata med telefonbolaget om detta...).

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Sv:

Det var faktiskt ett presentkort på 400kr.

Hittade den i en låda när jag storröjde.

Det var en present jag fick för två år sedan...



Och ville bli av med den.

=)

2008-12-13 @ 08:56:29
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Var det en Omnia du köpte?

2008-12-13 @ 08:57:55
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Aaah, okej!

För jag köpte nämligen en Omnia för cirka tre veckor sedan. Och är hur nöjd som helst. Tänkte ifall det var den modellen och jag nu skulle få se fram emot superproblem med luren.



2008-12-14 @ 17:13:06
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0