Mamma hade rätt, tiden går fort när man har roligt (eller roliga veckan)

Enligt min chokladkalender så är det den 12e december i dag och den 24e närmar sig med stormsteg.. Jag fick en kalender av min söta väninna i dag. Hon hade skaffat till hela gänget. Ett litet problem bara, det är den lilla roliga veckan i månaden.Så när jag hade ätit klart min middag i dag kom chokladsuget  som ett brev på posten. Det var då jag kom på den briljanta ideén, min nya kalender. Så nu ryker dagarna utav bara farten, snart e det julafton.. 

Tjejerna kanske kommer över på torsdag så jag måste skaffa en ny tills dess. Men jag inser ju att detta kan komma att bli ett problem om ca 5-10 jular framöver, nu skall inte jag ta ut segern i förskott men tänk om jag en dag kommer att skaffa barn. De får sin älskade chokladkalender den 1a december och allt är frid och fröjd tills att deras mamma kommer hem från jobbet och drabbas av jag-måste-ha-choklad-för-det-är-den-veckan-i-månaden sjukan. Jag vet ju vad det är som ryker då. Stackars eventuella framtida barn...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0