min morgon utsikt

Mina mornar har blivit så bra. Brukar slå upp de blå runt sju, gå upp och ta en kopp kaffe och sedan gå ut med monstret i skogen. Det är ju inte helt fy skam. Nu är dom ungefär likadana fast med en stor skillnad, Går upp runt sju, dricker en kopp kaffe och tittar ut genom fönstret i vardagsrummet och ser ett gäng byggnadsarbetare rätt utanför mitt fönster =). Det kryllar av dem här i området "mina" arbetare utanför mitt fönster ordnar gavlarna på husen medans två hus bort står det 6 arbetare på taket och byter takpannor.. Numera är morgonpromenaderna förlagda till en liten promenad i området innan man smiter in i skogen, inte för att man kanske ser så bra ut nyvaken och med träningskläder,men nu är det jag som skall ha något att se på, inte dem så det kan kvitta.

Var ute med monstret i går på ängen här bakom och möter en tjej med någon bullterrier korsning. Stannar och pratar med henne samtidigt som hundarna får hälsa, det gick kanske inte så bra eftersom hennes hund ville döda min hund som inte fattade någonting utan bara ville leka. Ur buskarna kommer det en kille med utländsk härkomst.

- åååå kolla älskling två pittbuuuuuulll, säger han till sin livrädda flickvän som står en bit bort.

- Nej det är det inte alls, säger jag och den andra tjejen i kör.

- joooo två pittbuuuull, en valp (pekar på monstret) och en vuxen (pekar på hennes unghund)

- nej det är ingen valp och ingen pittbull, det är en 2,5 år gammal staffe hanne, säger jag

 - min är en korsning mellan staffe och amstaff, säger hon.

- men fy fan, det är vackra hundar, precis som pittbuuull, jag skall skaffa en, säger han

- jaha, då kanske du vill komma och hälsa på våra hundar, dom är jätte snälla, säger jag

- nej fy fan!! dom är ju farliga, det går inte, svarar han.

Ok, lycka till med din framtid som hundägare!! Det börjar ju bra i alla fall, frågan är bara vad han skall ha hunden til, statussymbol, penisförlängare?? Tänk om någon smart människa i regeringen kunde skapa en regel där alla hundägare får genomgå ett test för att se om dom är kapabla och framför allt lämpliga som hundägare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0