latmasken

Jag har blivit slö.. Mystery man är inte bra för mig.. Jag har slutat ragga ute, går knappt ut längre käns det som. Om man tar denna helgen till  exempel. Fredagen så var det invigning, det var dags för den första uteölen på torget. hade ringt ner på jobbet under dagen för att se så att dom verkligen fått upp uteserveringen. Klockan fem mötte jag och monstret upp tjejerna på torget. det är något magiskt med den första ute ölen för året. Satt mitt i solen och bara njöt. Lite senare kom grabbarna ner och det blev en fantastisk kväll där vi skvallrade, drack öl och solade (ett tag i alla fall) Sedan var det bara att gå hem, lämna monstret, försöka tina upp lite, byta om till något lämpligare och bättra på sminket.

Jag hade lovat H att jag skulle med henne på "konsert" med en massa läkarstudenter. Jag hade kanske inte valt att kalla det konsert eller spelning som en del sa. Snarare en lättare typ av freakshow, "konserten" var en kille i gasmask som knappade fram komnstiga ljud på en dator, och en kille i rosa peruk som knappade på en synt, inte spelade utan knappade med pekfingret. Till detta spektakel dansade det en massa studenter. Nu kommer mitt problem, hela rummet (som var i ungefär samma storlek som min lägenhet) bestod av en massa fräscha soon-to-be-doctors-killar, så vad jag borde ha gjort var ju egentligen att tokragga och på så sätt försöka säkra min framtid eller i vart fall min kväll, men jag orkade inte. Visste på förhand att Mysteryman skulle komma förbi på söndagen så det kändes som det kunde kvitta. Eftersom den så kallade konserten var en katastrof så råkade jag kanske gå fel väg när jag skulle ut från toaletten och hamnade i stället vid cyckeln, så det kan gå..

Lördagen så skulle vi hem till E på en födelsedags-/äntligen är det vår-/inflyttningsfest med utgång efteråt. Festen bestod av de gamla vanliga klasskamraterna men det vartrevligt, har dock en del suspekta blåmärken i dag speciellt ett på armen som är oroväckande likt ett tandavtryck, detta blir ganska intressant med tanke på att det var mest tjejer på festen och E som är mer inne påkillar, vem vet, kanske omvandlade honom igår.

Klockan två kom en del på att dom skulle gå ut så då gick jag hem. I dag har man inte varit så tuff. En kompis kom och hämtade mig och monstret så åkte vi hem till dem och satt i solen hela dagen. Meningen var att Mysteryman skulle dyka upp vid halv åtta i kväll och jag hade sett fram emot en massa barnförbjudna lekar, men så ringde han och ändrade det tills i morgon i stället, så nu sitter man här, bakis och frustrerad och väntar på att E och I skall komma bort på middag, men det är ju inte så illa det heller..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0