Jag är hemsk

Jag har en liten misstanke om att min vicevärd har orena tankar om mig. Men eftersom jag är en så snäll flicka så skulle jag aldrig komma på tanken att utnyttja detta, helt  säkert, skulle aldrig jag göra!! Det är inte mitt fel att han är lätt flörtad, han fixar allt jag ber om och han ber om att få vara hundvakt. Jag har bott här i ett och ett halvt år nu och kan säga att jag fått fler fördelar än de flesta som bor häromkring.

Det bästa var i dag. Eftersom jag har levt lite för bra i det sista så gapar ju mitt konto tomt, men det var då jag kom på att jag har en gammal räkning från en elektriker som ordnade mina eluttag som jag kunde lämna in och få igen pengar från min "inestående fond". Detta var iofs 6 månader sedan och räkningen är betald för länge sedan, men det var värt ett försökt. Tog med mig monstret och gick bort till vice värden. Följande dikussion utspelade sig, aningen förkortad dock.

Jag - Hej, är du upptagen?
VV - Monstret heej, (klappar på djuret) när får jag passa honom?

Jag - det kan vi se på när det blir aktuellt, kommer du förresten ihåg när jag hade en elektriker hemma som du hade fixat?
VV - Ja, det var ett tag sedan

Jag - Ja, men du sa då att man kunde ta det ur den inre fond jag hade i lägenheten, gäller det fortfarande? jag har inget kvitto men jag kan gå hem och leta fram det.
VV- kvitto, strunta i det, hur mycket tror du att det var på?

Jag - ca 2000 kanske
VV - Är det inget annat du vill fixa? Måla kanske, räcker det om jag ger dig 2800? Det borde täcka va? Jag skriver 2800 så har du lite extra, blir du nöjd då?

Jag - jodå det blir bra, tack så mycket?
VV- Vill du förresten ha pengarna innan helgen, eller ja det är ju klart att du vill, jag kan ta vägen om kontoret i morgon och lämna in lappen personligen så hinner du nog få det.

Jag - Tack så mycket.
Blinkar lite med de blå, kallar på monstret och smiter ut, råkade se i spegeln i dörren att han kollade in min rumpa när jag smet ut, men den bjuder jag på.. Han är gift med två barn, raggare med ring i örat. Inte helt min typ men vad han gör bakom min rygg kan jag ju inte rå för..

Min karma kommer att må dåligt av detta misstänker jag så nu har jag anmält mig för att donnera blod för att väga upp lite..

Kommentarer
Postat av: sara

Ha ha ha! You go girl. Vi vet minsann hur vi ska hantera våra (och andras) män, i vår lilla grupp ;)

2008-04-16 @ 19:38:38
URL: http://vildhallonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0