Hur mycket nudlar går det åt under tio dagar??

Jaha, då har man gjort det igen.. Efter en snabb koll på månadens ekonomi så inser jag att jag har levt över mina tillgångar igen. Med andra ord: kontot är länsat, och jag som vill shoppa =( Dååålig kombination!!

Hur är detta möjligt? Jag som tycker att jag har varit så ekonomisk.. Kanske råkade bränna liite mer pengar än planerat hemma i Götet, och kanske råkade handla lite mer än planerat här. Men vad faan. Man måste ju passa på när det finns dinneros på banken, eller?? Längtar tills man får börja jobba igen och kan börja "unna sig" ett par shoping rundor (i veckan). Men nu är det väll bara att gå en sväng till Willys och inhandla en tio dagars ranson av pasta och nudlar. Nu börjar man ju osökt undra om man verkligen kan få sjöbjugg av att bara äta pasta som jag har hört ifrån säkra källor (mamma), eller om det bara är något hon sa för att man skulle äta upp grönsakerna när man var liten? Only time will tell! Jag kommer ju vara den första som märker det misstänker jag..

Men bortsett från det så är det inte mycket att klaga på. Våren är här, solen skiner, folk börjar klä av sig (även jag, se tidigare inlägg) fåglarna kvittrar och mellan det så stod regnet som spö i backen, då vet man att det är dags, eller ja i alla fall aprilväder.. Nu är det bara 9 veckor kvar till midsommar och sju veckor tills sommarlovet, och kanske tre veckor till den första ute ölen i solen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0