vart tog den söta lilla flickan vägen?

Jag blir så trött på män.. Som läget är just nu så, allt jag vill är att ha sex. Jag vill inte ha någon relation, jag vill inte ha någon som ringer mig varje dag och som jag måste träffa hela tiden, och jag vill inte investera några känslor i en kille. Så ligger det till just nu, om ett tag så kanske jag känner annorlunda om jag träffar någon, men inte just nu.. Var ute en sväng med H igår, en tjej som jag jobbat med i Oslo i sommras. Började hemma hos henne med vitt vin och sushi, sååå gott!! Messade med lammis under kvällen, visade sig att han också skulle ut så vi skulle ses ute under kvällen, även om vi inte skulle till samma ställe i utgångspunkten. Vi satt hemma hos henne och löste världsproblem fram till ca ett och sedan gick vi ut. Väl ute så satt H mest i telefon hela kvällen och jagade efter ett gammalt ragg. Det var den klasiska, dom träffades, han var jätte på till en början, hon viste inte vad hon vill, letade och hittade en massa fel på honom, han tröttnade, dumpade henne och hon inser att han var nog mannen i hennes liv, blir tokkär och förvandlades till en stalker. Nu pratar vi inte om den milda typen utan det är full packe, ringer 20 ggr på en utekväll, messar ungefär lika många gånger, tar min telefon och och ringer från mitt nummer för då kanske han svarar eftersom han inte känner igen numret (detta gjordes två sekunder efter att hon hade ringt honom 5 ggr från sin egen telefon), jag hoppas att hon i vart fall inte pratade in på hans telefonsvarare för den är inte bra, de flesta vet ju hur det är att behöva lyssna på någon som sluddrar fram någon typ av kärleksförklaring klockan två på natten, gärna med gråten i halsen och är på en allmän känslotripp efter allt för hög konsumtion av någon form av alkohol, oftast rödvin. Det bästa är ju att man oftast lyssnar av svararen morgonen efter och då låter det om möjligt ännu värre.. Alla har vi ju ringt eller messat någon som man inte borde vid någon tidpunkt (för mer info, se inlägg från igår), men man gör det EN gång INTE 25. Och skulle mottagaren av samtalet / smset fråga om detta i efterhand så kan man alltid skylla på tillfällig sinnes förvirring, folk har kommit undan med mord med den ursäkten så ett litet sms klarar man sig säkert undan med..
Vi lyckades i alla fall hitta den stackars killen efter ett litet tag, eller ja, jag såg honom på gatan medans jag pratade i telefon med H och berättade detta för henne, hon kommer utfarandes i 180 och jag måste säga att hans blick när han fick syn på henne var obetalbar. Har ni sett hur ett rådjur ser ut i strålkastarljuset från en bil två sekunder innan den blir påkörd... Jag stannade kvar ute ett tag och när jag kommer in sedan så ser jag hur H klamrar sig fast vid denna stackar kille som om det gällde livet. Hon satt liksom fast och pussade och klappade på honom med ett leende från öra till öra. Han däremot såg ut som han helst skulle vilja ta livet av sig, hade någon erbjudit honom gift vid den tidpunkten så hade han nog tatt det utan att tveka. Men väluppfostrad som han verkade så försökte han i vart fall se lite glad ut.. Det var ungefär nu som jag insåg att denna kvällen kommer bara att bli värre och jag orkar inte stå och se på när en vän går ner sig i fördärvet. Jag försökte i tio minuter att få med henne hem, men hon såg ju ut som hon hade vunnit högsta vinsten på lotto och hade inga större planer på att släppa honom i första taget. Han gav mig först en tacksam blick när han förstod vad jag tänkte göra och även han försökte övertala henne att gå, men icke! Då han insåg att det inte skulle fungera utan att jag skulle gå hem själv släcktes det sista hoppet i hans ögon. Det var dock lite kul att se.. Kom ut i alla fall, messade lammis att jag skulle hem och började promenera till min bike. Han ringde efter 2 min och frågade vart jag var och kom och mötte upp mig. Promenerade med honom en bit innan jag cyklade hem i snöslasket.
Nu skall jag ut och gå en sväng och senare idag skall troligtvis jag och H ha ett litet prat om stolthet, hur lågt man kan sjunka, och om hur man gärna får bete sig OM man vill bli ihågkommen som psycho chick from hell eller något dylikt efteråt. Men först så är det frukost som gäller och sedan kanske en stooooor påse med godis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0