Vad man gör och vad man borde göra, två helt olika saker..

Vad jag borde göra i dag:
*Börja med min hemtenta som skall vara klar i morgon.
*(Börja) läsa ut min sjukt tråkiga bok i marknadsföring.
Jag skall ta tag i den första punkten snart, skall bara fixa lite först. Punkt numer två dock funderar jag att skjuta på ett par dagar (veckor) till. Den boken ser ju så tråkig ut på framsidan. En gul bok med en stooor bild på ett kretskort, ser inte det minsta intressant ut, om man inte är en kille på 18 som gillar att leka elektriker, vad har ett kretskort med marknadsföring att göra? Över till vad jag har klarat att prestera hittils i dag:
*Gå upp ur sängen på 3e snoozet.
*Tvättat två maskiner.
*Damsugit lägenheten. (Jag städade i flera timmar i går och var inte klar förrän tolv på natten, och jag tror inte att jag hade fått det hederlsfyllda priset som årets granne om jag hade slitit fram lilla blå och börjat damsuga då. Så det fixade jag i morse.) 
*Filat och målat mina naglar som snarare såg ut som klor vid detta laget.
Men allt detta gör jag ju bara för att underlätta för skrivandet av hemtentan. Har man för långa naglar så kan man inte skriva på datorn, man kan ju inte sitta i en smutsig lägenhet och läsa. Jag har inte tvättat på två veckor så nu har man tvingats gå i gamla sloggy i tre dagar eftersom inget annat var rent och det fanns ingen tvätttid. Så det var ett måste. Ni skulle ha sett de konstiga kreationerna som jag har tränat i de senaste dagarna. Det är tur att det bara bor gamlingar i detta område.

Låg i sängen i går kväll och funderade.. Jag har blivit en sjukt tråkig människa, nu när hösten kommer och solen försvinner så blir man ju lätt inte lika glad. Jag måste verkligen rycka upp mig, det räcker gott och väl med att man har ett par vänner som går in i riktiga höst depressioner, vi behöver inte starta en grupp depression som drar med sig alla i dess väg. Jag tror mest att det handlar om att anstränga sig lite mer för göra saker, även om det tar emot i varenda liten por i kroppen ibland att ta sig ut ur lägenheten. !! Nje nu skall jag ut och gå. Väntar jag länge till så hinner inte jag till tandläkaren i dag och det vore ju synd.. pöss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0