Tenta fest

Herre gud!! Vilken morgon, dag, kväll det var i går. Telefonen ringde klockan 05.00, okristligt att behöva gå upp klockan fem en lördag men det var dags att gå och skriva tenta igen. Detta var iofs en omtenta eftersom sist, när den riktiga tentan var, så var jag ju kär och prioriterade inte mina studier alls och detta straffade sig nu (what a waste of time...) När jag öppnade ögonen kände mig dock lite mosig i skallen och tittade upp på natduksbordet och såg ett tomt rödvinsglas.. Tanken var ju att jag skulle vara smart och sova tidigt i går, gick och la mig klockan nio, men efter att ha legat och sett på klockan i fyra timmar och fortfarande var klarvaken så insåg jag att jag var tvungen att ta till drastiska metoder. Så därav rödvinet.. Fick i vart fall fixat mina morgonrutiner, kaffe, promenad, yoga och sedan frukost och måste säga att jag mådde faktiskt oförskämt bra när jag klev in i tenta salen. Jag hade ju tom pluggat ganska bra denna gången. Öpnnar tentan, första delen gick bra så man blev ganska lugn, men när jag sedan kommer till fråga tre upptäcker jag att våran värdelösa, idiotiska, inkompetenta, och inte minst jävliga lärare har satt in en fråga på nio poäng på ett ämne som han specifikt har sagt att vi INTE behöver kunna, nämnde jag förresten att våran lärare är en inkompetent idiot????? Men det var bara att chansa, ljuga lite och hoppas på det bästa. Detta kan ha gått hur som helst. Efter tentan var det rätt hem och träna och sedan ner på stan och träffa resten av de ointelligenta klasskamraterna eller vad vi skall kallas som också hade haft omtenta för att käka lunch. Halv två stod den första ölen på bordet, klockan tre avrundade vi lunchen med en irish. Det blev en kort tur på stan efter det för att handla smink och smycken, sedan var det soffan som gällde. Klockan sex var det dock dags att gå på det igen, ett par cider under duschen och sminkningen, förfest hos en av tjejerna i klassen och sedan ner på den riktiga festen. Kanon bra fest för övrigt A-K.. Det vart en bra blandning av folk. Först var det våran klass, vi är filfackare så vi är snälla av naturen, älskar alla människor och är bara fantastiskt trevliga, det är det ryktet vi har på skolan i alla fall men jag kan säga att det kanske inte är helt sant. Vi är 80% brudar i klassen, och jag skulle nog våga påstå att ca två tredjedelar av oss inte helt stämmer in på den beskrivningen, vad är det man säger? fina flickor kommer till himmelen, resten, tex vi på PA kommer att komma hur långt vi vill. Men i alla fall, resten av folket var manliga sjuksyrror, några läkarstudenter, och några ekonomer. Träffade för övrigt en jätte söt fd sjuksyrra som hade hoppat av utbildningen för att bli polis i stället (mycket snyggare arbetsuniformer). Honom fastnade jag med i först toalettkön och sedan soffan. Inte nog med att han var kul att prata med, han var riktigt läcker också. Så det var ju ingen direkt uppoffring att sitta och se in i hans bruna ögon och samtidigt snegla ner på hans vältränade kropp mellan varven (hans rumpa skall vi inte ens prata om). Han var ju rena lamköttet för mig, 24 år, plus att han var inte alls som mina vanliga ragg, jag vill ju ha dom stora, kralliga, blonda, tatuerade, han var raka motsatsen, lång, tränad men inte så stor mörk (även i hyn) men som sagt var, snaxig!!
Men i alla fall, det var dags att dra ner på stan runt klockan halv ett. Varför skall man alltid envisas med att gå ut? Förfesten eller festen är ju nästan alltid roligast. Vi började i alla fall köa till det vanliga studentstället, men eftersom vakten hade nått problem, jag vet inte om det var för att han inte hade fått knulla på länge eller om det var för att han har liten snopp och behöver hävda sig genom att tvinga en hög studenter stå ute i minus tre grader och frysa tårna av sig är fortfarande oklart men jag gissar på det andra alternativet. Han körde i fall sitt system, en ut en in, på ett halvtomt ställe en fredag kväll. Sämre att köpa sig en liten sportbil i stället så kanske han även får löst problem nr ett, det finns ju tyvär en hel del plåtluder där ute. Det slutade i alla fall med att vi ramlade in på en brun pub på torget där ett par missplacerade studenter blandades med allt från raggare till alkisar till vanliga Svensson, Rammstein spelades, blandat med lite vanlig hårdrock, det var nästan skön stämning där inne. Kände mig aningen missplacerad när jag kom in men vi hittade i alla fall ett bord i hörnet och eftersom vi var ett gäng på runt tio pers så var det faktiskt riktigt trevligt, att det lilla lamköttet var med var kanske en bidragande faktor till trivseln :-) Det vart i alla fall bara en öl där, kan ju säga att för ett par personer runt bordet så var det mer än de behövde. Efter det skulle vi ut, lammis skulle iväg och möta ett par kompisar en sväng men tog i alla fall mitt nr så vi kunde ses senare. Bort till studenthaket igen men med samma vakt, samma kö och ingen villig tjej åt vakten i sikte så var det bara att inse att man inte skulle komma in där inom den närmsta timmen, så då drog vi hem. Lammis ringde precis när jag kommit innanför dörren och frågade hur det var möjligt att jag klarade att smita hem under de tjugo minuterna som han lämnade mig för att hälsa på sina kompisar.
Jag vaknade upp ensam i min 160 säng i morse klockan halv nio och det var jätte skönt. Kände mig hur pigg och fräsch som helst tills jag försökte ställa mig upp, då kändes ungefär som någon slog till mig bakhuvudet med en planka, ännu en av årets baksmällor hade slått in. Lyckade dra mig fram till medicinskåpet och plocka fram överlevnadskittet bestående av resorb, treo, vitaminer och cola. Dagen tillbringades sedan liggandes i soffan, pratandes i telefon. Jag har vart (prövade att vara) psykolog åt några kompisar som hade lite väl mycket ågren i dag. Den ena Mr E valde att lämna av sin överblivna sprit (den han inte ville ha i magen längre) mitt på torget och mådde inte helt som en kung i dag. Den andra lilla fröken I hade tillbringat hela kvällen med att undvika en kille som hon dejtade ett par gånger. Han var på festen som vi var på och det är ju aldrig kul att bli påmind om sina tidigare synder eller misstag eller vad man nu väljer att kalla det. Att tillbringa en helkväll med en människa som man egentligen inte vill träffa är ju inte det bästa man kan tänka sig Hon klarade i alla fall att undvika / dissa killen ifråga tills att spriten slog in (en stackars liten flicka skall inte drick en flaska rödvin själv, det är som att dricka en flaska flytande hormoner) sista timmen på kvällen satt i alla fall hon och mr synd tillsammans i en soffa och löste världsproblem, detta har hon dock inte ett minne av så det är tur att hon har vänner som mig som ringer och berätta detta kl 9 en söndagsmorgon. Hon valde dock en bra kväll att bli stupfull på eftersom alla var ungefär i samma redlösa stadie så det var ingen annan som märkte det.
Nej nu skall jag och tjejerna ut på restaurang och äta middag, det är inte riktigt lika lyxigt som det låter dock, vi skall ner på pizza haket i stan och äta pizza och dricka cola för det får/bör man när man e bakis. Bakismat är underbart och underskattat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0