Stavgång is da shit!

Jag har alltid sagt att stavgång bara är för gamla tanter och andra konstiga människor, det ser ju så löjligt ut. Men när man är fast ute på landet med päronen och känner för att röra på sig lite så har nöden ingen lag, det är bara att ta vad man har. Jag skulle bara ut på morgon promenad ju men hade ingenting med mig för detta. Efter en halvtimmes rotandes i garderober hittades dock följande.
1, ett komplett underställ från 1800-kallt
2, en gammal fleece historia, troligtvis från samma år som punkt ett
3, En gammal champion munkjacka, fick en snabb deja vú från jag var fjortis och kickers
4, mammas Colombia-kängor. Dom var iofs en julklapp från mig, vi har samma storlek, som jag tänkte sno med mig dom när jag åkte tillbaka till Oslo på annandagen det året, men tanten genomskådade min plan och höll fast i dem som om det var hennes liv det hängde på så jag fick åka hem utan..
5, En gammal mössa som min bror hade runt då han var 12 kanske, Rangers tror jag tom att det står på den, man påminner lite om en rånare i den.
Letade även efter ett par handtlar i ca 20 min men insåg ganska snart att det var ingen vits i att försöka hitta en nål i en höstack, men då kom mamma på den briljanta idén att jag kunde ju ta hennes stavar. Ja ja tänkte jag, man ser ju ut som fan ändå så det kan ju inte göra någon större skillnad med ett par stavar.. Drog med mig det lilla monstret (var tvungen att ha med mig nått sällskap) och gick ner till havet. Det var helt underbart att komma ner till vattnet och få andas lite frisk luft igen. Hålan jag bor i vanligtvis ligger ju en bit in i landet så havet kan man bara glömma att se eller känna lukten av där. Klockan var bara elva (underbart med sovmorgon) så det var inte allt för mycket folk ute, solen sken, det var inte så kallt ute men friskt i luften och klarblå himmel. Var tvungen att vara ute lite längre och bara njuta. Men nu sitter jag här framför datorn stel i nacke, rygg och armar. Jag är inte så otränad i vanliga fall, jag brukar ju promenera med 2kg handtlar i händerna varje morgon i ca 45 min, men jag kan säga att nu ryker dom. På måndag är det jag som åker och införskaffar ett par stavar för det är helt enkelt da shit.. Jag kommer ju att ha lika välsvarvade armar och rygg som Madonna till sommaren. Intersport (eller i värsta fall rusta) here i come. Men först och måste jag ringa en kompis och berätta att jag skall skaffa stavar, han har lovat att han skall säga upp bekantskapen med mig om han någonsinn ser mig promenerandes med ett par sådanna. Det är så kul att se när man är ute hos föräldrarna runt jul, om man tar med hundarna ner till stranden tex på juldagen så möter man ofta ett par andra som man känner igen från skoltiden. Det roliga är ju dock att ingen har ju packat in "promenera på stranden kläder" när de skulle hem till familjen under jul, så de flesta gör ju som jag och länsar gamla garderober hemma, det är då man ser att både Chevignon och Henry Loyd jackorna har hittat fram för att inte glömma pilotjackorna från tidiga 90-talet. Dessa i kombination med ett par saggiga mysbyxor och gummistövlar och en lite skamfull blick över att någon annan än den närmsta familjen ser en i denna utstyrseln, då vet man att personen i fråga bara är hemma hos familjen ett par dagar. Det värsta man trodde man skulle träffa var ju ett gäng 15 åringar på moppe och det skulle man ju kunna leva med..
Nej nu skall jag in till Götet och småshoppa lite och dricka vin och ladda inför i kväll.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0