SM- guld, sm-guld, sm-guld

Vad duktiga dom är våra små änglar, jag är en väldigt stolt Göteborgare. Tänk om man hade fått vara där och se matchen.. Så hur har dagen annars varit? Ja klockan ringde klockan sex, precis när jag började komma till de smaskiga detaljerna i min dröm, f-n. Vaknade och insåg att nått var fel, jag var väldigt grinig redan innan dagen börjat. Det finns bara en sak som kan få en att må så. PMS! Dansken är på ingång. Han kommer en gång i månade och viftar med den röda flaggan, stannar en vecka sedan drar han hem igen. Det är han som kan förvandla den sötaste, raraste lilla flicka till ett rabbiat monster på ett ögonblick. Helst hade jag bara velat dra täcket över huvudet och ligga kvar i sängen hela dagen, men eftersom jag har en stooor jobbig tenta på fredag så var det bara att bita i det sura äpplet och gå upp. (Hur mycket mer blä kan det bli denna veckan? Nydumpad, tentaångest, och PMS, hoppas ingen vill prata med mig i dag..) Tog mig i alla fall snubblandes in i köket och fick knökat ner kaffe i kaffebryggaren, mitt morgonkaffe skall vara så starkt att man nästan skall behöva klippa av det med en sax. Satt och funderade på ett par bra anledningar till slippa träna medan jag sörplade i mig kaffet, dansken tex, men jag insåg att jag skulle vara som en zombie i skolan hela dagen om jag inte gick ner. Klockan sju var jag i alla fall nere. Tänkte att det skulle vara skönt att få träna i fred sedan pensjonärsligan inte kommer förrän åtta, men tji fick jag. Den förbannade dörren var ju lika låst och larmad som mormors bankfack. Så det var bara att gå hem, byta om, ta med handtlarna och gå ut och promenera i skogen i stället, blåste gjorde det, och var kallt och jävligt.. När jag äntligen kom hem såg jag fram emot min härliga gröt frukost, men då insåg jag att jag hade slut på bananer. Dubbelt skit!! Så nu fick man äta smaklös äcklig gröt till frulle.. Efter frullen var det bara att duscha, spackla sig (man sminkar sig fram tills man e 25 ca, efter det är det spackel som gäller, allt för att dölja alla ev tecken på att man inte är 20 längre, min pappa kallar det krigsmålning och undrar om det inte hade gått snabbare för alla tjejer att sminka sig om de använde en stor roller i stället för dessa små penslar) och sedan trampa iväg till skolan. Har äntligen fått min super bike fixad så nu slipper man bli omkörd av Asta 85 bast som är ute med sin rullator. Satte mig i biblan och hårdpluggade hela dagen. Efter 11 timmar där så känner man sig liiiite smartare än vad man gjorde när man kom dit. Klockan åtta gav jag dock upp och drog hem. Det finns nästan inget skönare än att få sätta sig på cykeln efter att ha suttit inne så länge och bara få röra på sig och andas frisk luft. Men det är bara 3 km hem så lyckan varar bara i ca 10 min.. Kom hem i alla fall, gjorde en haltimmes yoga på vardagsrumsgolvet, käkade och nu sitter man här med ett glas vin och knappar på min dator. Har man ingen TV (den har gått sönder, väntar på en ny), ingen kílle (han ville inte ha förhållande) och ingen hund (pappa tog med honom hem när han var här) så måste man hitta på något att göra så man inte blir helt knäpp. Men nu hör hur min säng skriker efter mig i sovrummet.. - kom, kom, kom ropar den.. Och jag lyder, nu skall jag sova och hoppas på att morgondagen blir lite bättre än i dag. Jag har kollat så gymmet är öppet halv åtta, jag har handlat bananer och min kära PMS är ju borta i morgon. JIPPI!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0