självdisciplin önskas köpa, jag betalar bra, snälla!

Tillbaka i vardagen. Helgen har snart helt sjunkigt in, det tar ju ett par dagar att landa helt och gå tillbaka till vanliga gängor och nu känns det som -vadå? helgen hos J? det var ju ett tag sedan.. Klarar fortfarande inte helt att se hennes perspektiv på det. Jag klarar det till 80% men inte helt. Vet ju att jag aldrig hade gjort det om det inte var så att hon hade sagt tidigare på kvällen att det var ok. Men som sagt var, spriten flödade ju och då säger man ju mycket som man kanske inte menar. Ja ja, man kan säkert analysera det i 100 timmmar till utan att bli klokare.

Just nu längtar jag bara till att det skall bli helg. En kompis kommer fr Oslo så då blir det en sväng till grannstaden på lördag till söndag eftersom hon fyller 30 (isch). Det skall bli så kul.. Har inte sett henne sedan vi var ute i aug.. Det är den tjejen som jag har tänkt att åka bort med på nyår. Problemet är bara att tjejerna hemma i Götet skall ha en stor maskerad fest och jag vet inte helt om jag är så sugen på att missa den.. Saknar liksom chicksen hemma när man inte har vart där på ett tag. Får nog prata lite med F om hur det blir med resandet.

Tänkte att jag skulle vara duktig i morse och gå upp klockan sex för att kunna vara i skolan till nio, men det går ju sällan som jag planerat. Klockan ringde, i stället för att trycka på snooze så klarar man självklart att trycka av larmet och hade en liten extra napp till klockan sju. Sedan skulle jag bara kolla en liiiiiten sak på datorn medans jag drack kaffe men fastnade som vanligt. Promenaden blev extra lång "för det var så skönt väder ute" (allt för att slippa åka till skolbiblioteket och plugga), kom hem och skulle bara titta en snabbis på datorn igen men lyckades så klart fastna IGEN.. Kan man träna upp självdisciplin eller kanske köpa lite någonstans, jag hade betalt bra...
Klockan halv elva klarade jag att komma till campus. Sedan tillbringade man de närmsta 3 timmarna till att leta studielitteratur till kursen som började igår. Men den var så klart slut. Jag förstår bara inte hur svårt det kan var för en lärare att beställa in tillräckligt med exemplar. Låt oss säga att man är lärare på en skola och man vet om att man skall starta en ny kurs om en vecka. Antalet elever som skall läsa denna kursen är 71. Då kan man kanske räkna ut att ca 71 personer kommer att behöva literaturen till denna kursen (speciellt eftersom det är en kurs i forskningsmetodik på 22,5 poäng och det käns inte helt som ett ämne som man flummar igenom utan litteratur). Men istället för att beställa in 71 böcker så höftade tydligen vår föreläsare lite och tippade på att ca 15 böcker, det kommer nog att räcka. Så där gick halva dagen åt till att leta böcker som inte fanns och skriva ut ca 200 sidors föreläsningsanteckningar. Men sedan var det någon som kom på att vår kurslitteratur tydligen fanns på en väääldigt kär sida som kallas nått i stil med piraten (minns bara ett stort skepp på första sidan, har bara titta lite snabbt på den en gång och aldrig lastat ner något därifrån....) Ibland blir jag riktigt rörd när någon i klassen lyser igenom med sin kreativitet och uppfinningsrikedom.
Så när man kom hem runt fyra var det bara att läsa. Började jobba klockan 5. Seg dag på jobbet, för många servitriser och för få gäster, så jag B och N tillbringade kvällen med att prata dricka kaffe, äta en massa choklad (min kompis är på besök hela vägen från Danmark igen) och prata sex. Jobbigt att få betalt för något sådant. Klockan tolv var vi klara på jobbet och avrundade med en flaska riesling.. Jag kan inte jobba kvar på det jobbet, min chef låter oss göra precis vad vi vill, och det gör vi. Som sagt var, självdisciplin vart var det man kunde få tag i det? Köpa? någon? bara lite? jag betalar bra...     





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0