sikken helg

Herre gud vilken helg.. Efter att mina sargade muskler hade återhämtat sig från ridturen i går så var det dags att kitta på sig partykläderna igen. Samtidigt som jag drog sista draget med kajalen så tänkte jag kolla snabbt vilken tid bussen gick (bor man ute på vischan så är det enda sättet att ta sig in till civilisationen), insåg med panik att jag borde ha gått för två minuter sedan och där stod jag i bara underkläderna. Jag kan säga att mina föräldrar har aldrig sett en människa (en hysterisk sådan) klara att klä på sig, fixa håret, slita på sig stövlar och jackan, packa handväskan och tigga till sig 20 kr i mynt eftersom dom tydligen inte tar sedlar på bussen längre, allt detta på loppet av ca 45 sekunder. Sedan var det bara att rusa till bussen. Jag kan säga att springa på en gropig grusväg i kolsvart mörker i högklackat är inte så lätt som man kan tro. Lyckades flåsandes ta mig fram till hållplatsen. Men väl där så hade jag 10 min på mig att sluta flåsa som en sugen blodhund eftersom bussen var sen, SOM VANLIGT!!
Efter en timme på buss, tåg och spårvagn så var man äntligen framme hos partbrudarna som jag skulle förfesta hos. Eftersom jag var 1,5 timma sen så förväntade jag mig att dörren skulle öppnas av en snygg, sminkad, partyklädd tjej som var helt redo för att börja festa. Men fel igen, dörren öpnnades av en tjej som såg ut mer som hon var redo för en helkväll på soffan ikläd mysbyxor och linne men med ett leende från öra till öra. Av blicken att dömma så hade natten innan med mr Hot gått som planerat. Lyckades i allafall tvinga upp tjejerna från soffan och tio minuter senare så var plattången inpluggad, tjejerna nyduschade, papiljotterna var på värmning och medan den ena stod med penslarna i munnen och slet ur kläder ur garderoben så ordnande den andra drinkarna. En och en halv timme senare så var det tre partyklädda, välsminkade och lite smått lulliga tjejer som satt på vagnen på väg till första stoppet. En kompis till tjejerna som jag inte sett på en del år skulle ha inflyttningsfest (mest för att visa upp sin überläckra nyrenoverade lägenhet tror jag för den var så snygg). Kan säga att jag blev ganska förvånad när jag kom in i lägenheten och ser att de flesta killarna som man lekte med när man var 15 var där. Detta var inte helt planerat och med handen på hjärtat så kan jag säga att det var inte alla som jag var så jätte glad över att träffa. Kände en ganska dålig stämning från ett par av grabbarna som jag inte kom överrens med då och sedan inte har sett sedan dess. Men en av killarna (den gamla "ledaren" i gänget) skötte det hela väldigt snyggt genom att komma fram och ge mig en stor kram samtidigt som han sa  -dig känner man igen. Det var början på ett kramkalas utan dess like. I början var det lite stelt, speciellt med en av killarna som jag försökte undvika in i det sista, men till slut så insåg jag hur jobbigt och tråkigt det skulle bli att tillbringa en helkväll med att dissa någon så jag landade i soffan bredvid honom och fick en stor kram och sedan rann det bara på. Och jag måste i ärlighetens namn säga att jag hade väldigt kul. Efter ett tag kom lilla L med sin australiensiska kille och då blev det tom ännu bättre. Runt halv ett ramlade vi (14 st) ut från lägenheten och drog ner på stan. Skulle egentligen på nån flytande bar som hette barbord/styrbord men insåg att när vi stod i kön att om vi gick in där så skulle vi nog dra upp medelåldern med ca 5 år. Det var bara 18 åringar i kön. Då kom vi på att vi skulle smita in på Dubliners en snabbis för en liten &quot;mellan öl&quot; innan vi skulle vidare och skaka dom lurviga på något lämpligt dansgolv. När vi kom in där så insåg vi att det kanske inte helt var vårat ställe, men vi slog oss ner vid ett bord och tog ett par öl. Har man bra sällskap så kan man faktiskt nästan gå vart som helst och ha kul ändå, det blir ju bara vad man gör det till. Plötsligt så var det dock bara jag L och hennes Aussie kvar, men då kom tre av hans Australiensiska kompisar och slog sig ner. Man var ju lite ringrostig på engelskan till en början, men efter två öl så kunde jag nästan svära på att jag pratade nästan lika bra som dom gjorde, med dialekt och allt (skulle ge en del pengar för att få höra det samtalet i efterhand dock). Runt klockan ett så hoppade vi på vagnen och hoppade av rätt utanför excet. Och eftersom den ena bartendern där inne är en gammal &quot;vän&quot; till L så var det bara att smita förbi kön och och inträdeskassan (some times me löööve u L) Väl där inne så gick tiden alldeles för fort. Upp i baren, ett par shot och öl, en snabb cigg och sedan rasade vi ut på dansgolvet och skakade rumpa för glatta livet. Helt plötsligt så dyker det upp en kille från ingenstans och började pussa och ta på mig, det slutade han dock snabbt med när jag tryckte upp hela handflatan i ansiktet på honom och föste bort honom. Visade sig efter ett tag att han var fjällapa när hans kompis kom fram och bad om ursäkt och förklarade att han kanske hade en lite skev bild av hur man stöter på en tjej. Vad är det för fel på en del människor? det värsta var ju att killen såg ju bra ut. Senare på natten så ser jag att L har stannat och pratat med en kille som jag ev kan ha råkat pussas lite med för cirka ett år sedan. Han har för övrigt addat mig på fb och det trodde jag att han gjort för han mindes våran romantiska kväll sist (hånglandes i ett mörkt hörn på excet runt klockan tre på natten..) men tydligen inte. Han minns inte en gång att han träffat mig innan, kul att man gjorde ett bra intryck. Anledningen till att han addat mig var att han hade sett mig bland hennes kontakter och tykte att jag var söt..<br />
 Sedan rann kvällen bara iväg. Men klockan halv fem så insåg vi att vi inte hade mer att tillföra den kvällen och drog till Kebabhaket och inhandlade kebab med extra vitlök. Jag kan säga att det var tur att jag inte hade hemsläp. Vaknade klockan tolv i morse av att det var något som inte luktade så behagligt och insåg att det var min egen andedräkt som hade stutsat tillbaka mot min arm. Två kg tandkräm senare så var det problemet nästan avhjälpt. Men då kom nästa problem, jag insåg att jag MÅSTE ha hjortron youghurt, det var det enda jag kunde tänka på så jag gjorde the walk of shame ner till affären. För er som inte vet vad det är så innebär det att man tar på sig partykläderna från kvällen innan, torkar bort det värsta av maskaran som ramlat ner under natten, sätter upp håret i en tofs och går ner på stan (har man verkligen haft bortamatch så tillbringar man även ca tio minuter på toaletten och försöker reda ut knullruffset i nacken med fingrarna så gott det går). Och det är nu folk man möter kan få för sig att man har haft bortamatch.
Men som sagt var, nöden har ingen lag och jag ville verkligen ha youghurt. Det kändes som hela Ica stannade upp och vände sig om för att se på den billiga lilla flickan när jag klampade in. Det enda som hördes var ljudet av mina klackar som slog mot stengolvet, det är då man önskade att dom hade heltäckningsmatta på Ica.  Lyckades i alla fall snabbt robba åt mig det jag skulle ha och försökte lite diskret smyga tillbaka till L. Väl där gled man åter ner i ett par allt för små mysbyxor och åt en stor frukost. Efter det så var det tre trötta personer som ramlade ner i soffan och kollade på 1408 samtidigt som vi vräkte i oss glass och cheesecake. Fråga mig inte vems dumma ide det var att kolla på skräckfilm. Jag tycker inte om det i vanliga fall, och deffenitivt inte när man är bakfull och nerverna sitter på utsidan av kroppen. Som tur var lyckades jag somna i från filmen efter ca en timme.
Nej nu skall jag fortsätta dagens matorgie och njuta av att jag är hemma hos päronen när denna lusten av mat faller på. Mitt kylskåp är en skamm om man jämför med deras. Älskar att vara hemma :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0