Oups, I did it again!

Om inte jag skärper mig snart så blir det ingen mer alkohol.
Hela denna veckan har gått åt till att sitta i skolan från nio till fem och sedan gå hem och vara sjuk. Att säga att ambitionerna eller energinivån har vart hög denna veckan skulle ju vara ren lögn. Men så kom helgen och vetskapen om att man hade två hela dagar då man inte behövde ens fundera på skolarbete, vilket var helt underbart. Planerade in en slappardag på fredagen vilket var ju lugnt när man viste att man skulle ut och uträtta storverk på lördagen. Nu i efterhand så kanske jag inte skulle se tillbaka på det som storverk men jag uträttade något i alla fall. Synd bara att det resulterade i att man måste till Sally snart =( Lördagen började med lösa planer om en tjejkväll/julfest men slutade med en oplanerad kollektivfest hemma hos min underbara vän E. Men det är ju oftast de mest oplanerade kvällarna som blir de bästa. Jag fick reda på i förväg att E´s söta roomie Mr petit skulle vara med, hade sett honom en gång för ca ett år sedan och tyckte att han såg bra ut så det kunde ju bli intressant. Hade en planerad tid när vi skulle dyka upp på festen men så skulle vi bara stoppa till hos I innan. Det var meninge att vi bara skulle ta ett glas vin där, men efter två glas så kom plötsligt vodkaflaskan upp på bordet, ingen vet helt vad som hände där. S hade med sin pojkvän som inte prata svenska så återigen så var det engelska som gällde. Känns lite skevt att sitta och prata engelska med tjejerna, men jag tror bara det är att vänja sig. Han är en keeper så han kommer mest sannolikt att vara med i framtiden på fester, fika etc. Efter ca en timme kom vi i vart fall i väg (mitt motto är fortfarande att de finaste gästerna kommer sist..). Jag kan säga att det var ett gäng lite småberusade människor som ramlade in hos E & co. Kom in i köket och får syn på Mr Petit och jag kan säga att han såg inte alls ut som han gjorde för ett år sedan. Förändringen var dock inte till det bättre =( Han såg inte dålig ut men det var inte den hunken som jag såg i köket för ett år sedan. Hans kompis däremot som också satt i köket. Mama Mia han var en riktig hunk. Men det förstörde kära E på en sekund då han berättade att han redan var paxad, av sin flickvän. Osis!
Festen var i alla fall bra, drack allt för mycket glögg, öl och cider. Intaget av alkohol varvades även med ett allt för stort intag av nikotin ute på en balkong. Jag gillar ballkonger, det är alltid nästan trevligare där ute eftersom rökare bondar på nått sätt. Fråga mig inte varför men konversationerna på rökpauserna är oftast mycket mer öppna och trevligare. Efter att ha fyllt våra kroppar med diverse gifter så var det sedan dags att gå ut och skaka de lurviga på något lämpligt dansgolv. Vi hade lite olika meningar om vart vi skulle men som vanligt så klarade vi att ramla in på det gamla vanliga stället. Där inne var det dags för ännu mer sprit, just då kändes det som en underbar idé men nu i efterhand så skulle man nog vilja påstå att jag troligtvis hade vart en bättre människa i går utan de sista rundorna i baren, jag hade i alla fall mått bättre i dag om jag hade låtit bli shotsen. Barrundorna varvades i alla fall av rump shaking, rökpauser och fyllehångel. Det sistnämnda gjordes ute under rökpauserna för att försöka vara lite diskreta. Halva klassen var ju på samma ställle och rykterna i vår klass sprids fort (det är det som är det bästa med att gå i en klass med 80% brudar, jippi) Klockan kvart i tre så var tyckte han att det var dags för oss att gå hem. Jag vet att jag hade en lite ängel som satt påmin ena axel och sa - Maria gör inte detta. Men så hade jag en djävul som satt på min andra axel och sa - Jodå, du behöver ha lite kul. Sedan vet jag inte vad som hände men jag tror att min djävul gick över till andra axeln och mördade min ängel för hon tystnade efter ett tag. Men jag funderade verkligen på att inte följa med. Ett par anledningar som jag kom fram till varför jag inte skulle med var för att:
1. Han bor i kollektiv
2. han bor tillsammans med E i sitt kollektiv
3. the walk of shame
4. jag var inte alls säker på att jag skulle tycka om det jag såg när jag vaknade upp i morgon bitti
Men min ängel var ju troligtvis död och kvar var bara djävulen, så jag lydde henne. Och som sagt,hade jag varit nykter så hade jag nog tatt det smarta beslutet och åkt hem, men tyvär så är man ju inte direkt känd för att vara smart när man är på lyset så jag blev med. Promenerade hem till honom ( tar ca 3 min) Kommer i vart fall in i hans rum, kläderna åker av och då ser jag den. Det var härav han fick namnet. Resten är cencurerat men kan beskrivas med et ord, KATASTROF. Vaknade klockan åtta och tyckte att det var dags att dra hemåt. Men precis när jag tänker gå upp ur sängen så hör jag röster i köket. Hans sambos som jag träffade kvällen innan skulle äta frukost. Inte en chans att jag går ut då. Kröp i alla fall tillbaka ner i sängen och hoppades att han skulle sova. Vaknade klockan tio drog på mig kläderna, väckte honom, gav honomen puss och sa hejdå. - Kan du inte skriva ner ditt numer på en lapp? hörs det från sängen. - Nej det kan jag inte, vill du verkligen ha det så har nog E nr någonstans. Ha det bra, hejdå. Smög ut i korridoren och genom alla rummen innan jag äntligen kom fram till hallen, snabbt på med jackan och stövlarna och sprang ut. Sedan var det bara att bita ihop och göra den omtalade "walk of shame" över hela stora torget. Men medans jag gick över torget där så fick jag återigen det där suget efter hjortron youghurt så jag tänkte -vad spelar det för roll? och sprang in på hemköp. Väl hemma sedan så sov jag på soffan hela dagen och sedan var jag nere på pizzerian med E. Så gott som vanligt men nu känner jag att jag börjar bli lite trött på pizza..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0