Hur man bör bete sig

Klockan ringde klockan sju i morse men jag lyckades som tur var stänga av den och på så sätt fuska till mig en extra timmes sömn. Var ute vid halv nio en sväng innan frukost. Sedan var det bara att hoppa upp på Göran och trampa till skolan. Jag tror att Göran snart kommer att sluta upp med resten av de tingen som jag har lyckats ta död på det senaste året. Han verkar väldigt seg och hängig på våra morgonturer. I vanliga fall brukar man ju ta sig förbi de flesta men nu så är det tom segt att trampa förbi Asta 85 med sin rullator. Kanske det är dags att inse att Görans glänsdagar är över, att han borde få ta den sista vandringen till andra sidan snart. Han som är så knall gul, och framför allt ful.. Jag har bott i denna lilla håla i ett år och Göran är min 4e cyckel. De tre andra har blivit stulna. Jag var dock besviken över att Vanessa inte försvann tidigare. Hon stod olåst i tre veckor innan någon stal henne.. Fast hon var riktigt ful. Göran är trots allt den som har klarat sig längst, vilket är konstigt eftersom det är den dyraste av de fyra, men det är tydligen det som är grejen. Billiga cyklar tar dom på en gång..
Efter föreläsningen hann jag i alla fall hem en och en halv timme innan jag stressade i väg till mitt andra jobb.
Jag gillar verkligen att jobba där, arbetskamraterna är väldigt trevliga och likaså cheferna. I dag kom det in ett äldre par och satte sig i ett hörn uppe i baren. Ingen la direkt märke till dem eftersom de satte sig uppe i lounge avdelningen där folk bara sitter om de väntar på någon eller om det är fullt på verandan. Efter ca 10 min går dom fram till min kollega och läser lusen av henne och undrar vad hon har gått för utbildning och om det var självservering på detta stället etc etc. Sedan fick dom tag i en av mina chefer och rablade sammma sak för henne innan dom krävde ett bord nere på verandan. Smart taktik.. Två minuter senare stormade dom ut genom dörren helt vansinniga. Hade det var min restaurang så hade jag bett dem fara och flyga, jävla idioter rent ut sagt..
En del människor borde inte få gå på restaurang, tror folk att dom kan prata till en servetris hur som helst? Att dom är bättre än oss för att vi serverar? Se istället till att vara glada att det finns folk som intresserar sig för mat och viner och service, för det är det som gör att människor kan gå på restaurang och njuta av en bra smak- och vinupplevelse. Att kunna kombinera mat och vin på ett bra sätt är inget som en vanlig Svensson kan göra helt sådär. Jag har haft människor som har köpt in viner för två, tre tusen kronor flaskan men som inte hade känt skillnad på om det var det eller ett 50 kronors vin de drack, sådant visar sig ganska snabbt då man märker att gästerna har druckit en flaska korkat vin utan att märka det, utan i stället kommer fram och berättar vilket fantastiskt vin det var... bönder! Snacka om att ge pärlor till svinen. Men bäst e dom som tror att bara för att man är servitris så är man allmän egendom. Dom skäms inte alls för att klappa till en i rumpa när man går förbi, eller ännu bättre de som visslar till servitrisen. Visslar gör man åt horor och hundar. Sist jag kollade så gick intre vi på alla fyra och nosade nya människor i baken.Och hade vi vart horor så hade vi tatt betalt därefter (fast jag kan säga att många av de gäster man har hade behövt sig ett rejält ....) Det handlar väll bara om vanligt sunt förnuft när det kommer till hur man skall bete sig eller? Jag kommer inte in på erat jobb och tafsar er på rumpan eller busvisslar när jag vill ha eran uppmärksamhet...
Vi hade i alla fall ett sällskap på 50 st i en separat avdelning. Jag jobbade med N som är en äkta schlagerfjolla. Han varjätte nöjd med att ha hittat en gammal schlagerskiva från gud vet när som gick på repeat hela kvällen. Varje år underhela schlagertiden från uttagningarna till finalen så är han ledig varje lördag. Han och hans sambo och ett par som dom känner turas om att laga riktigt fina middagar, 3 rätters med utvalda viner varje lördag underhela denna tiden. Detta har ju gått över till att bli lite av en tävling vem som kan ordna bästa middagen. Sedan stänger alla av sina telefoner och så sitter dom och skriker i soffan till hela spektaklet..


Kommentarer
Postat av: e

we need help to find me a man. women are shite.

2007-12-18 @ 00:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0